36 درصد صید آبزیان کشور به هرمزگان اختصاص دارد

چهار‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
36 درصد صید آبزیان کشور به هرمزگان اختصاص دارد

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: این استان با صید سالیانه حدود 240 هزار تن انواع آبزیان، 36 درصد صید کشور را به خود اختصاص داده است.

سید پرویز محبی شامگاه سه شنبه در نشست با مالکان شناورهای صید فانوس ماهیان که با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران برگزار شد، اظهار داشت: حدود چهار هزار و 200 فروند شناور مجاز و30 هزار نفر صیاد در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که نشان از اهمیت تلاش برای رفع مشکلات صید و صیادی در استان است.
وی ادامه داد: هرمزگان در سال های اخیر در حوزه صید و صیادی موفقیت های چشمگیری داشته که باتوجه به ظرفیت های شیلات استان این موفقیت ها باید ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: برنامه توسعه بهره برداری از ذخایر فانوس ماهیان از جمله برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان شیلات است.
محبی اظهار کرد: تحقق این برنامه موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در کشور خواهد شد.
وی رفع مسائل و مشکلات صید و صیادی، رسیدن به صیادی پایدار،اصولی و همراه با توسعه را ماموریت اصلی شیلات هرمزگان اعلام کرد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران نیز در این نشست گفت: حفظ و ارتقای ارتباط با بهره برداران حوزه صید با سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات هرمزگان زمینه ارتقای همه جانبه صید و صیادی در استان و مجموعه شیلات را فراهم می کند.
شاپور کاکولکی بیان داشت: مشکلات صید و صیادی هرمزگان به عنوان یکی از قطب های مهم شیلاتی باید با جدیت بیشتری پیگیری و در مجرای قوانین و مقررات حل شود.
در ادامه این نشست نمایندگان و مالکان شناورهای صیادی به بیان مسائل و چالش های این حوزه پرداختند که دستورهای لازم در راستای رفع این مشکلات از سوی مدیران شیلات صادر شد.
هرمزگان با 22 بندر صیادی، 30 درصد بنادر صیادی کشور و 40 درصد صید آب های جنوب را به خود اختصاص داده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید