نشست بررسی مباحث تخصصی صید فانوس‌ماهیان به میزبانی شیلات هرمزگان درقشم

چهار‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
نشست بررسی مباحث تخصصی صید فانوس‌ماهیان به میزبانی شیلات هرمزگان درقشم

مدیر کل شیلات هرمزگان از برگزاری نشست بررسی مباحث تخصصی صید فانوس‌ماهیان باحضور معاون محترم صید وبنادرماهیگیری سازمان شیلات ایران،مدیر کل شیلات هرمزگان، مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران،معاون صید شیلات هرمزگان،مسئول پروژه صید فاوس ماهیان کشور در جزیره قشم و به میزبانی شیلات هرمزگان خبر داد

سید پرویز محبی با بیان اینکه صید فانوس ماهیان ظرفیت خوبی را برای صید و صیادی صنعتی و برداشت از ذخایرکمتر برداشت شده ایجاد کرده است گفت: بدون شک کاهش مسائل و مشکلات پیشروی این صنعت از اولویت های مهم شیلات در سطح استان و کشور است.
وی با اشاره به اینکه صید فانوس ماهیان ( مکیتوفیده) که ذخایر عظیم و ارزشمند آن در دریای عمان پراکنش دارند گفت: این مهم فرصت مناسبی برای حوزه اشتغال کشور است.

محبی با تاکید بر استفاده از این ظرفیت عظیم در جهت اشتغالزایی، گفت: در صورت برداشت نکردن توسط کشور خودمان ، یا در آب‌های آزاد توسط کشورهای همسایه صید می‌شوند و یا باتوجه به اینکه طول عمر این آبزی یک سال است به صورت طبیعی هدر می‌روند.
مدیر کل شیلات هرمزگان حفظ ذخایر آبزیان را از وظایف مهم شیلات خواند و افزود: شیلات هرمزگان با دقت و حساسیت بحث های نظارتی راهم در دریا و هم در خشکی دنبال می کند که در همین راستا نصب سیستم های آنلاین ماهواره ای را می توان از گام های مهم شیلات هرمزگان خواند.
در ادامه این نشست افزایش نظارت ها،ایجاد اتحادیه فانوس ماهیان،نصب سامانه آنلاین بر روی کلیه شناورها،اجرای کامل آیئن نامه و مصوبات کمیته صید فانوس ماهیان را از اولویت های مهم شیلات هرمزگان در زمینه صید فانوس ماهیان خوانده شد

منبع : برنا

دیدگاه خود را بیان کنید