ایران دربازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر مسئولیت پذیراست

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
ایران دربازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر مسئولیت پذیراست

سفیر کره جنوبی در تهران در بازدید از مرکز پرورش ماهیان خاویاری شهرستان جویبار مازندران از تلاش ایران در تکثیر و رهاسازی بچه ماهیان برای بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر قدردانی کرد و گفت: ایران در بازسازی ذخایر این دریا مسئولیت پذیر است.

کیم سئونگ هو صبح سه شنبه در راس هیات اقتصادی وارد مازندران شد و پس از دیدار با استاندار از مهمترین طرح شیلاتی استان بازدید کرد.
شرکت پرورش ماهیان خاویاری قره برون جویبار از بزرگترین سایت های پرورش ماهی خاویاری در منطقه است که ظرفیت تولید 2هزار تن گوشت و 30 تن خاویار در سال را دارد.
سئونگ هو با اشاره به شرایط آب و هوایی خوب ومساعد استان مازندران و همچنین نزدیکی آن به بازارهای مصرف گفت: خاویار ماده غذایی ارزشمند، غنی و گران است که تولید آن زحمات زیادی می طلبد، امیدوارم همه بتوانند ازاین ماده غذایی بهره مند شوند.

حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران در این بازدید با اشاره به ظرفیت های بالای شیلاتی برای پرورش ماهیان خاویاری گفت که در زمینه پرورش ماهی در قفس های دریایی و همچنین فرآوری آبزیان ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد و شیلات آماده توسعه همکاری های مشترک با کره است.
وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر با توجه به اهمیت حفظ بازار ماهیان خاویاری برای ایران گفت :پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا مورد حمایت جدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.
رستمی به وجود 15مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در مازندران اشاره کرد و اضافه کرد: سال گذشته سه تن خاویار و سه هزار تن گوشت ماهیان خاویاری در استان تولید و صادر شد.
وی با بیان اینکه موافقت اصولی ایجاد 35مزرعه پرورش ماهیان خاویاری به ظرفیت تولید 110تن خاویار و 11هزار تن گوشت ماهی خاویاری در استان صادر شده بیان داشت : بر اساس برنامه سال آینده باید 42تن خاویار و حدود چهار هزار تن گوشت ماهی خاویاری در استان تولید شود.
نشست با فعالان اقتصادی و بازدید از تعدادی از طرح های تولیدی و صنعتی از برنامه های سفر سه روزه سفیر کره جنوبی به این خطه شمال کشور است.
سفیر کره جنوبی در این سفر از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در جویبار ، شرکت تولیدی فرش ساوین در شهرستان قائمشهر ، نمایشگاه صنعت ساختمان در دانشگاه نوشیروانی بابل ، واحد پرورش گل گیاه ارگانیک رویش طبرستان و شرکت خزر الکتریک شهرک صنعتی بابکان بازدید می کند.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید