15 درصد از ماهیان سردآبی کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
15 درصد از ماهیان سردآبی کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تولید سالانه بیش از 23 هزار تن ماهی قزل آلا، 15درصد از ماهیان سردابی تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است

پرویز منصوری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره طبخ ماهی سردابی شهرکرد اظهار کرد: این جشنواره یکروزه دوشنبه هفته آینده در راستای ارتقای سرانه مصرف آبزیان برگزار می شود.
وی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص مصرف ماهی، آموزش و نحوه طبخ و معرفی کمی و کیفی آبزی پروری را از اهداف برگزاری جشنواره طبخ ماهی ذکر کرد.
مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری سرانه مصرف ماهی در این استان را 7 کیلوگرم دانست و گفت: سرانه مصرف ماهی در کشور 10 کیلوگرم و میانگین جهانی بالای 20 کیلوگرم است.

منصوری، از فعالیت 400 مزرعه پرورش ماهی دارای پروانه بهره برداری در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از 99 درصد مزارع در حوزه سرشاخه های کارون می باشد.
وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده سال آینده صادرات ماهیان سردآبی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه به بیش از 500 تن برسد.
منصوری افزود: با ارائه کد تایید فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به 20 واحد بهره بردار و تولید کننده شاخص آبزی پرور، فرآیند صادرات محصول ماهی سردابی با کیفیت و مشتری پسند از این استان به خارج از کشور فراهم شد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید