راه‌اندازي واحد تولید خوراک آبزیان در همدان

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۶ بازدید
راه‌اندازي واحد تولید خوراک آبزیان در همدان

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در استان همدان یک واحد تولید خوراک آبزیان راه‌اندازی شده و به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند

علی دولو امروز در همدان با اشاره به انجام صادرات ماهی، اظهار کرد: این کار به صورت مستقیم از استان انجام نمی‌شود زیرا شرکت‌های صادراتی محصولات تولیدی استان را تهیه کرده و صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌ها دارای مجوز خاصی برای صادرات بوده و ماهی تولید شده در استان را خریداری کرده و سپس صادر می‌کنند، ادامه داد: طی سال‌های گذشته ماهی تولیدی استان از گمرک همدان به تایلند و عراق صادر شده است

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ماهی کپور از گمرک همدان به سلیمانیه عراق صادر می‌شود، بیان کرد: تولید و تکثیر زالو بیشترین هدف صادرات است و حتما باید صادرات از گمرک استان انجام شود.

وی با بیان اینکه بازاریابی برای صادرات زالو انجام و بازار‌های هدف مشخص شده است، افزود: پتانسیل‌های خوبی در این حوزه در استان همدان وجود دارد.

دولو با اشاره به اینکه تولید شاه میگوی آب شیرین به عنوان گونه جدید در استان همدان آغاز شده اما این پروژه زمان‌بر است، تصریح کرد: باید آزمایشات انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از گونه‌های جدید در دست تولید در استان؛ آزادماهیان دریای خزر است، ادامه داد: دوره‌های آموزشی شیوه‌های جدید پرورش کپور در همدان برگزار شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه در استان همدان یک واحد تولید خوراک آبزیان در سال‌جاری راه اندازی شده و به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند، افزود: یک کارخانه بسته‌بندی ماهی در استان ایجاد خواهد شد که بتوان ماهی را به صورت بسته بندی و پاک شده عرضه کنیم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید