فعالیت 10 واحد کنسرو سازی آبزیان در مازندران

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
فعالیت 10 واحد کنسرو سازی آبزیان در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: 10 واحد کنسرو سازی آبزیان با ظرفیت 120 میلیون قوطی در این استان فعال هستند

حسینعلی رستمی در حاشیه بازدید از واحدهای فرآوری آبزیان درشهرک شیلاتی میرود شهرستان بابلسر گفت: فرآوری آبزیان برای توسعه بخش شیلات ضرورت داشته و اگر بتوان واحدهای فرآوری درحوزه فیله و بسته بندی، کنسرو سازی، خوراک آبزیان و ... را توسعه دهیم همزمان با ایجاد ارزش افزوده، ماندگاری آبزیان را برای دسترسی به مناطق مختلف و صادرات نیز فراهم می شود.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: هم اکنون 4 واحد فعال درحوزه فیله و بسته بندی انواع آبزیان در این استان با ظرفیت 6 هزارتن فعال هستند که یکی از این واحدها مستقر در شهرک صنعتی میرود شهرستان بابلسر مجوزهای لازم برای صادرات به اروپا و روسیه را بعنوان نخستین شرکت در منطقه شمال کسب کرده است.
حسینعلی رستمی با بیان اینکه 10 واحد کنسرو سازی به ظرفیت 120 میلیون قوطی در مازندران فعالیت دارند گفت: 2 واحد خوراک اکسترودرآبزیان با ظرفیت تولید 46 هزارتن دراین استان فعال بوده که محصولات این واحدها علاوه بر تأمین بخشی از بازار داخل به کشورهای مختلف نیز صادر می شود.
مدیرکل شیلات مازندران به فعالیت 11 واحد تولید پودرماهی با ظرفیت 6 هزارتن در استان اشاره کرد و افزود: 1 واحد تولید قوطی کنسرو به ظرفیت 10 میلیون قوطی و نیز 1 واحد تولید انواع تور طناب مورد استفاده درصنعت شیلات در مازندران فعالیت دارند.
بیش از 95 هزارتن انواع آبزیان دریایی و پرورشی در مازندران تولید که بخشی از آن در این استان و بقیه به سایر استان ها و کشورهای مختلف صادرمی شود. همچنین سرانه مصرف آبزیان در مازندران حدود 5/13 کیلوگرم بوده که این عدد در کشور 10 کیلوگرم است

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید