مرگ تدریجی آبزیان رودخانه"کره سیاه" نتیجه عدم نظارت مسئولان و صید نادرست صیادان

چهار‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
مرگ تدریجی آبزیان رودخانه"کره سیاه" نتیجه عدم نظارت مسئولان و صید نادرست صیادان

تعداد زیادی از صیادان بخش سورنا از روشهای نادرست از جمله استفاده از سموم، زهر ماهی، الکتریسیته و .. برای صید ماهیان استفاده میکنند.تمامی این روشها باعث نابودی هم ماهی ها و هم جانداران موجود در این آبها میشود ، در طی سالیان گذشته تعداد ماهی ها به شدت کم و اندازه آنها کوچک و کوچکتر شده و تنها دلیل آن استفاده از روشهای مذکور برای صید بیش از حد ماهیان میباشد.

روزی نیست که در کشور ما خبری یا تحلیلی در مورد کم آبی و خشکسالی نبینیم یا نشنویم ، اما خدا را شکر تاکنون مردم بخش سورنا و شهر کوپن از نعمت آب دائمی رودخانه کره سیاه بهرمند هستند و علاوه بر زیبایی که به منطقه بخشیده است از این رودخانه استفاده کشاورزی و ماهیگیری نیز انجام میشود.

در این مجال میخواهیم نقدی بر عملکرد تعدادی از صیادان بخش سورنا داشته باشیم که تقریبا همه آنها بعنوان تفریح و نه برای امرار معاش اقدام به ماهیگیری در این رودخانه میکنند.

متاسفانه عده ای از شیوه های نادرست برای صید ماهیان استفاده میکنند که عبارت انداز:

صید با انواع سموم
صید با زهر ماهی
صید با کلر
صید با الکتریسیته(برق)

که متاسفانه تمامی این روشها باعث نابودی هم ماهی ها و هم جانداران موجود در این آبها میشود ، در طی سالیان گذشته تعداد ماهی ها به شدت کم و اندازه آنها کوچک و کوچکتر شده و تنها دلیل آن استفاده از روشهای مذکور برای صید بیش از حد ماهیان میباشد.

از تمامی صیادان عزیز خواستاریم از بکار بردن روشهای عنوان شده برای صید ماهی جدا پرهیز کنند تا فاجعه تکمیل نشود.

متاسفانه نهادهای ذی ربط هیچگونه نظارتی بر این رودخانه ندارند و فاجعه زیست محیطی با ناجوانمردی عده ای و عدم نظارت و کنترل نهادهای محیط زیستی در حال تکمیل است

منبع : خبر نور آباد

دیدگاه خود را بیان کنید