۱۱ واحد پرورش آبزی پروری در قزوین تعطیل شد

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
۱۱ واحد پرورش آبزی پروری در قزوین تعطیل شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی ومواد غذایی اداره دامپزشکی قزوین گفت: از سال ۱۳۹۴ ماهی های موجود در ۱۱ واحد پرورش آبزی پروری در استان به دلیل آلودگی با مالاشیت گرین تعطیل شده است

راول غلامپور اقدمی اظهار کرد: مالاشیت گرین یک ماده غیر مجاز در صنعت آبزی پروری است که در صورت مصرف ماهیهای آلوده به این ماده توسط انسان، موجب سرطانزایی، عوارض تنفسی می شود و در صورت آلوده بودن ماهیها، حتی اجازه مصرف به عنوان خوراک دام را نیز ندارند.

وی تصریح کرد از سال ۹۳ تاکنون اداره کل دامپزشکی استان قزوین در راستای ممنوعیت مصرف این ماده تحت عنوان ضدعفونی کننده اقداماتی همچون برگزاری کارگاههای آموزشی برای آبزی پروران، تحویل رایگان ماده ضدعفونی جایگزین، پایش و نمونه برداری از مزارع آبزی پروری را به انجام رسانده است.

اقدمی بیان رد: از سال ۹۴ تا کنون۱۵۷ مورد بازدید و نمونه برداری از استخرهای پرورش ماهی استان انجام شده است که ۵۰۹ نمونه از این استخرها به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین ارسال و ماهیهای همه مزارعی که نتیجه آزمایش آنها مثبت بود معدوم شد.

تعداد مزارعی که در سال ۱۳۹۴ از ماده سرطانزای مالاشیت گرین استفاده کرده بودند ۹ واحد و از سال ۹۵ تا کنون ۳ مورد شناسایی شده است.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید