تلف شدن ۲۰۰ بچه کوسه در آب‌های خلیج‌فارس با استفاده از صید ترال

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
تلف شدن ۲۰۰ بچه کوسه در آب‌های خلیج‌فارس با استفاده از صید ترال

خبری در خصوص از بین رفتن ۲۰۰ بچه کوسه در جزیره شیف در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌های محلی منتشر شد که مدیرکل محیط‌ زیست استان بوشهر این خبر را تایید کرد.

مدتی است برخی از صیادان برای اینکه بتوانند بیشترین صید را با کمترین نیروی انسانی و هزینه‌های جاری داشته باشند اقدام به صید غیرقانونی به روش ترال می‌کنند که این موضوع موجب از بین رفتن آبزیان و گونه‌های دریایی می‌شود.

صید ترال از سوی دستگاه‌های متولی غیرقانونی اعلام‌شده است اما برخی از صیادان و لنج های صیادی همچنان به این روش در حال صید هستند.


روز گذشته خبری در خصوص از بین رفتن 200 بچه کوسه در جزیره شیف در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌های محلی منتشر شد که در این خصوص گفت‌وگویی با مدیرکل محیط‌ زیست استان بوشهر انجام‌شده است.

با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود

حسین مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان بوشهر در گفت‌وگو با سپاس بابیان اینکه نظارت‌های مستمر در خصوص آبزیان انجام می‌شود، گفت: استان بوشهر به دلیل مجاورت با خلیج‌فارس بیشترین مرز آبی دارد که در بسیاری از نقاط دارای زیست‌گاه‌های دریایی است که دارای حفاظت است.

مدیرکل محیط‌ زیست استان بوشهر با تائید اینکه تخلف در صید کوسه‌ماهی انجام‌شده است، اظهار کرد: صید کوسه در دریای خلیج‌فارس و دریای عمان ممنوع است و صیادان باید توجه داشته باشند که کوسه نباید به اسکله منتقل شود.

وی ادامه داد: متخلفین صید ممنوع به مراجع قانونی ارجاع داده خواهد شد و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

دل شب بیان کرد: کوسه‌های دم تیره و شیری رایج‌ترین گونه در کوسه‌ها هستند و به خاطر استفاده از گوشت، دم و باله مورد صید قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که به گفته برخی از فعالان محیط‌زیست و صیادان بوشهری از بین رفتن این 200 بچه کوسه صید غیرقانونی ترال بوده است

منبع : راه دانا

دیدگاه خود را بیان کنید