حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در باشگاه خبرنگاران جوان

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در باشگاه خبرنگاران جوان

دکتر صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران روز سه شنبه 96/10/12 ساعت 9 صبح از باشگاه خبرنگاران جوان بازدید نمود

در این بازدید و مصاحبه جانبی آن دکتر صالحی اظهار داشت: در سال گذشته آمار تولید آبزیان یک میلیون و نود هزار تن آبزیان بوده است که از این مقدار، 112 هزار تن صادر شده است.

دکتر صالحی در زمینه پرورش ماهی در قفس افزود: براساس برنامه مصوب مجلس شورای اسلامی میزان پرورش ماهی در قفس در مرحله اول 20 هزار تن، مرحله دوم 50 هزار تن و در پایان مرحله سوم 200 هزار تن پیش بینی شده است که هم اکنون میزان پرورش ماهی در قفس 350 هزار تن می باشد.
وی همچنین درباره ماهی تیلاپیا گفت: از نظر علمی ارزش غذایی این ماهی نه تنها پایین تر از سایر آبزیان نیست بلکه مزایای بسیاری هم دارد. از سوی دیگر امروزه نوع و سبک مصرف مردم تغییر کرده و بیشتر تمایل دارند ماهی را که به عنوان غذای سلامتی می شناسیم به صورت آماده طبخ، فیله و یا فرآوری شده مصرف کنند که ماهی تیلاپیا یکی از همین گزینه هاست.

دکتر صالحی افزود: در برخی کشورها متخصصین تیلاپیا را «مرغ دریایی» نامگذاری کرده اند زیرا همان گونه که مرغ در سبد غذایی مردم جای خاص خود را دارد در یک دهه آینده تیلاپیا نیز همین نقش را خواهد داشت. هم اکنون 120 کشور دنیا تولیدکننده و یا مصرف کننده ماهی تیلاپیا هستند

منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید