سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی در غرب شهرستان جاسك

چهار‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


معاون اول رئیس‌جمهور از سرمایه‌گذاری مشترك دولت و سرمایه‌گذاران خارجی به ارزش 20 هزار میلیارد تومان در غرب شهرستان جاسك خبر داد و گفت: این سرمایه‌گذاری كلان در صورت نهایی شدن توافقات با طرف خارجی می‌تواند صنعت استان هرمزگان را متحول كرده و منجر به پیشرفت و توسعه استان در همه زمینه‌ها شود.
به گزارش روز سه‌شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی در پایان سفر دو روزه خود به استان هرمزگان پیش از بازگشت به تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دولت مصمم است استان هرمزگان را به قطب اصلی صنعت تبدیل كند كه با وجود استعدادها و ظرفیت‌های خدادادی موجود در این استان، تحقق این امر دور از دسترس نخواهد بود.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه كارگروه توسعه زیربنایی سواحل دریای عمان كه دوشنبه شب در استانداری هرمزگان برگزار شد، تصریح كرد: در این جلسه وزارت كشور مكلف شد نسبت به ارتقاء شش شهرداری استان اقدام كند و كارگروهی را برای عمران شهری استان تشكیل دهد تا نواقص و كمبودها را با اختصاص بودجه مناسب جبران نماید.
رحیمی افزود:‌وزارت نیرو نیز مكلف شد با راه اندازی نیروگاه «گنو» تا خرداد ماه سال 92 مشكلات برق صنعت و خانوارهای استان را رفع نماید.
وی از تصمیم دیگری در جلسه كارگروه توسعه زیربنایی دریای عمان خبر داد كه بر اساس آن مقرر شد وزارت بهداشت با همكاری گمرك نسبت به واردات و ترخیص 10 دستگاه آمبولانس از منطقه آزاد قشم برای استفاده در استان هرمزگان اقدام كند.
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت برای گاز رسانی به شهرها و روستاهای هرمزگان اظهار كرد: مقرر شد وزارت نفت 10 میلیارد تومان برای تسریع در گاز رسانی به شهرها و روستاها اختصاص دهد تا مردم بتوانند از نعمت گاز بهره مند شوند.
رحیمی همچنین از تفویض اختیار كامل سازمان شیلات به استاندار هرمزگان به عنوان مصوبه‌ای دیگر نام برد و افزود:‌ قرار شد استاندار هرمزگان بتواند با اختیار كامل برای صدور پروانه صیادی تصمیم گیری كند تا زمینه گسترش شیلات و اشتغالزایی در این بخش فراهم شود.
وی ادامه داد: سازمان مناطق آزاد نیز مكلف شد نسبت به تبدیل جاسك به منطقه ویژه اقتصادی اقدام كند كه البته دولت برای این منظور لایحه لازم را تقدیم مجلس خواهد كرد تا این اتفاق مثبت هرچه زودتر شكل بگیرد.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی از تكمیل مسیر بندر عباس-جاسك-كنارك بعنوان مصوبه‌ای دیگر یاد كرد و افزود: با حضور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد با اختصاص 180 میلیارد تومان بخش‌های باقیمانده از این مسیر هرچه زودتر تكمیل شود.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های انجام شده طی دو روز سفر اشاره كرد و گفت: كارخانه پتروصنعت گامرون كه روز دوشنبه افتتاح شد، دارای تولیدات منحصر به فردی در سطح خاورمیانه است و می‌تواند برای صنعت استان بسیار مفید باشد.
وی همچنین به بهره برداری از مركز پرتو درمانی و شیمی درمانی امید و مرحله دوم بیمارستان شهید محمدی اشاره كرد و گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان بشاگرد نیز از طرح‌هایی بود كه روز دوشنبه افتتاح شد و دسترسی مردم بشاگرد به خدمات پزشكی را آسان كرد.
معاون اول رئیس‌جمهور افزود: كارهای زیادی در دولت دكتر احمدی‌نژاد در شهرستان بشاگرد انجام شده و 67 مصوبه در سفرهای استانی به این منطقه اختصاص یافته است كه بیمارستان 32 تختخوابی بشاگرد نیز یكی از این مصوبات بود.
معاون اول رئیس‌جمهور خاطر نشان كرد: روز دوشنبه سفری به جاسك انجام شد و از روند ساخت موج شكن و اسكله در منطقه دوم دریایی ولایت كه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، بازدید به عمل آمد.
رحیمی با اشاره به فرودگاه موجود در شهرستان جاسك خاطر نشان كرد: با موافقت وزیر راه و شهرسازی قرار شد هماهنگی‌های لازم بعمل آید و در هفته یك پرواز مسافربری در این فرودگاه دایر شود.
وی از افتتاح پل حسنلنگی، 120 كیلومتر راه روستایی و بهره برداری از حدود 7000 واحد مسكن مهر بعنوان برنامه‌های دومین روز سفر یاد كرد و گفت: در پایان این سفر دو روزه نیز ضمن شركت در همایش بین‌المللی خلیج فارس، مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به خلیج فارس و كشورهای منطقه بیان شد

دیدگاه خود را بیان کنید