لرستان ظرفیت تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن آبزیان را دارد

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
لرستان ظرفیت تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن آبزیان را دارد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شیلات ایران گفت: لرستان ظرفیت تولید یک میلیون ۱۰۰ هزار تن آبزیان را دارد.

حمزه رستم‌پور صبح امروز در نشست با اعضا کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و مدیران لرستان، اظهار داشت: طرفیت تولید آبزیان در کشور حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن است.

وی با اشاره به ۴۲ مورد انواع آبزی پروری عنوان کرد: سرانه مصرف آبزیان در کشور ۱۰.۶ کیلوگرم در سال است و این در حالی است که این مقدار در کل دنیا ۲۰ کیلوگرم است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شیلات ایران خاطرنشان کرد: مقدار صادرات آبزیان به خارج کشور بیش از ۴۱۰ میلیون دلار است و در این حوزه برای ۲۲۳ هزار نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

رستم‌پور گفت: میانگین تولید ماهی‌های سردآبی در کشور حدود ۳۰ کیلوگرم در متر است و این در حالی است که در دنیا این مقدار ۱۰۰ کیلوگرم در متر است.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا صید ماهی متوقف شده است و همه به آبزی پروری روی آورده‌اند، تصریح کرد: لرستان در دهه ۸۰ مطالعاتی را در راستای آبزی‌پروری انجام داد که طبق این مطالعات در لرستان ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن ماهی و آبزیان خوراکی وجود دارد.

معاون شیلات ایران یادآور شد: همچنین سال گذشته مصرف آبزیان در لرستان کم بود که باید به میانگین کشوری برسد.

رستم‌پور بیان کرد: امروز در حاشیه دریای خزر صید ماهی خاویاری ممنوع شده، لذا تلاش کردیم که به سمت پرورش ماهیان خاویاری روی آوریم و این طرح در لرستان نیز در حال انجام است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید