نرخ همکاری اقتصادی در استان بوشهر افزایش یافت

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
نرخ همکاری اقتصادی در استان بوشهر افزایش یافت

استان بوشهر با توجه به وجود صنعت ها نفت، گاز، پتروشیمی و فعال بودن بخش‌های کشاورزی و آبزی‌پروری نسبت به میانگین کشوری از وضع اشتغال‌زایی خوبی بهره مند هست ولی برای برطرف بیکاری در استان بوشهر لازم هست اراده جدی‌تری ایجاد گردد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری بوشهر، اجرای طرح‌های کارورزی، توسعه شغل ها خانگی اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را از برنامه‌های ارزشمند سال کنونی دانست و اهتمام کرد: شیوه نامه اشتغال‌زایی در استان بوشهر تنظیم و طرح‌های آن اجرایی شده که نقش ارزشمندی در مشکل بیکاری دارد.

وی، حجم اشتغال‌زایی استان بوشهر را نسبت به دیگر استان‌ها زیاد خوب دانست و تاکید کرد: استان بوشهر با توجه به وجود صنعت ها نفت، گاز، پتروشیمی و فعال بودن بخش‌های کشاورزی و آبزی‌پروری نسبت به میانگین کشوری از وضع اشتغال‌زایی خوبی بهره مند هست ولی برای برطرف بیکاری در استان بوشهر لازم هست اراده جدی‌تری ایجاد گردد.

ساجدی با تاکید بر الزام شرکت‌ها و صنعت ها مستقر در پارس جنوبی برای بکارگیری نیروهای محلی استان بوشهر در فازها و صنعت ها متفاوت پارس جنوبی اهتمام کرد: برای تحقق این ارزشمند با شرکت‌ها و فازهای پارس جنوبی تفاهم‌نامه منعقد شده هست و این صنعت ها مکلف به اشتغال نیروهای محلی استان بوشهر می باشند.

وی از استخدام نیروهای محلی استان بوشهر در فازهای پارس جنوبی اطلاع داد و عنوان کرد: اکثر از ۸۰ درصد نیروهای محلی دو مرحله ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی محلی استان بوشهر بویژه شهرستان‌های کنگان و عسلویه می باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه خشکسالی‌های موخر بر اشتغال روستائیان و کشاورزان تاثیرگذاشته هست اضافه کرد: حالا ۶۱ درصد اشتغال استان بوشهر در بخش خدمات، ۲۴ درصد صنعت و ۱۵ درصد کشاورزی هست.

ساجدی از افزایش قیمت همکاری اقتصادی در استان بوشهر اطلاع داد و اهتمام کرد:نرخ همکاری اقتصادی در استان بوشهر از ۳۶٫۱ ۱ درصد در فصل بهار به ۳۷ درصد در فصل تابستان افزایش یافته هست

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید