آغاز ساخت ۲ مرکز تکثیر ماهیان دریایی در هرمزگان

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

آغاز ساخت ۲ مرکز تکثیر ماهیان دریایی در هرمزگان
باشگاه خبرنگاران بندرعباس معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: یکی از این مراکز تکثیر با ظرفیت ۲۰ میلیون قطعه در سال با مشارکت سرمایه گذاران ایرانی مقیم امیر نشینان حاشیه خلیج فارس در پارسیان ساخته می شود.

کریمی افزود: این مرکز تکثیر ماهی در زمینی به وسعت ۱۵ هکتار و با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه در مدت ۲ سال ساخته می شود.

وی گفت: یک مرکز تکثیر دیگر نیز با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه در سال با مشارکت سرمایه گذاران داخل کشور و ایرانیان مقیم فرانسه به منظور انتقال دانش فنی در زمینه فناوری های سیستم های فوق پیشرفته تکثیر از کشور فرانسه در قشم ساخته می شود.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: این مرکز تکثیر نیز در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار وبا ۵ میلیارد تومان سرمایه در سال آینده به بهره برداری میرسد.

کریمی افزود: در این مراکز تکثیر گونه های بومی استان مانند صبیتی ، میش ماهی و هامور تکثیر داده می شوند.

بازسازی ذخایر و تامین بچه ماهی برای طرحهای پرورش ماهی در قفس از مهمترین اهداف راه اندازی مراکز تکثیر بچه ماهی در هرمزگان است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: با بهره برداری از این مراکز تکثیر و تامین ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی در سال ، استان سالیانه به ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی دیگر نیازمند است.

در چند سال گذشته بچه ماهی مورد نیازهرمزگان از خارج از کشور و یا ازاستان بوشهر تامین می شد.

کریمی با دعوت از سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای طرحهای تکثیر و پرورش ماهی گفت: سازمان شیلات در زمینه تکثیر ماهیان دریایی ،پرورش ماهی در قفس ، مشاوره ، نصب و راه اندازی و تامین تجهیزات برای طرحهای پرورشی و ارائه تسهیلات نامحدود آماده همکاری با سرمایه گذاران است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: یک مرکز تکثیر بچه ماهی نیزدر بندرمعلم در سال گذشته به بهره برداری رسیده است که پیش بینی می شود در تابستان سال آینده ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی تولید کند

دیدگاه خود را بیان کنید