950 هکتار آبندان غیرفعال در شهرستان جویبار وجود دارد

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
950 هکتار آبندان غیرفعال در شهرستان جویبار وجود دارد

معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران در شهرستان جویبار گفت: در شهرستان جویبار نیز 2هزار 350 هکتار آبندان موجود است که 950 هکتار آن غیرفعال و بازسازی نشده است

ولی‌الله محمد زاده در جلسه هم‌اندیشی بازسازی و فعال‌سازی آبندان‌های غیرفعال شهرستان جویبار اظهار کرد: در استان مازندران 17 هزار هکتار آبندان وجود دارد که می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید ماهی و اشتغال در استان باشد.

وی بابیان اینکه 13 هزار هکتار از آبندان‌ها استان بازسازی‌شده است اظهار کرد: 4 هزار هکتار از این آبندان ها برای پرورش ماهی غیرفعال است

معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران عنوان کرد: در شهرستان جویبار نیز 2هزار 350 هکتار آبندان موجود است که 950 هکتار آن غیرفعال و بازسازی نشده است.

محمد زاده افزود: شهرستان جویبار یکی از قطب‌های پرورش ماهیان به‌ویژه پرورش ماهیان خاویاری در کشور است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 54 قطعه آبندان به مساحت یک هزار و 860 هکتار فعال بود که 5 هزار و 800تن تولید ماهیان گرم آبی و بیش از 400 نفر اشتغال مستقیم داشتیم.

معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران خاطرنشان کرد: در 11 قطعه باقی‌مانده به مساحت 950 هکتار که غیرفعال است اگر فعال شود می‌تواند 2هزار 800تن ماهی گرم آبی تولید کنیم و 200نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد کنیم.

محمد زاده به مزایای بازسازی آبندان‌ها اشاره و عنوان کرد: افزایش ذخیره‌سازی 3برابری آب، جلوگیری و حراست از آبندان‌ها از تصرفات غیرقانونی، ایجاد اشتغال، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و افزایش کارهای عمرانی در روستاها با اجاره آبندان‌ها از مزایای این طرح است.

وی افزود: انتظار از این جلسه می‌رود تا آبندان‌های غیرفعال شهرستان جویبار با هماهنگی مسؤولین جویباری برای بازسازی و پرورش تولید ماهی و اشتغال‌زایی آماده‌سازی شود

منبع : جویباران

دیدگاه خود را بیان کنید