تولید ماهی در خراسان شمالی 7 درصد افزایش یافت

سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
تولید ماهی در خراسان شمالی 7 درصد افزایش یافت

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید ماهی در9 ماه سال جاری در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال 7 درصد افزایش یافت

محمدعلی مصباحی دوشنبه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 370 تن ماهی در این استان تولید شده که از این میزان هزار و 185 تن ماهی سردآبی و 185 تن ماهی گرمابی بوده است.
وی افزود: همچنین در این مدت 570 هزار قطعه ماهی زینتی در این استان تولید و 410 هزار قطعه ماهی گرمابی رهاسازی شده است.

مصباحی اظهار کرد: طبق پیش بینی تولید ماهی در این استان تا پایان سال جاری 9 درصد رشد می یابد، تا پایان امسال هزار و420 تن ماهی سردآبی، 327 تن ماهی گرمابی و 7 هزار قطعه ماهی زینتی تولید خواهد شد.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سهمیه ابلاغ شده تولید ماهی در این استان برای سال جاری هزار و 525 تن است که پیش بینی می شود تا پایان سال هزار و 747 تن ماهی تولید شود.
مصباحی بیشترین تولید ماهی را مربوط به شیروان و کمترین را راز عنوان کرد و افزود: سرانه مصرف ماهی در این استان برای هر فرد سالانه 7.1 کیلوگرم و میانگین کشوری برای هر فرد در سال 9.2 کیلوگرم در سال است.
هم اکنون 157 مزرعه پرورش ماهی در این استان فعال است که از این تعداد 97 مرکز پرورش ماهی گرمابی و 62 مرکز پرورش ماهی سردآبی است.
در استان خراسان شمالی 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید