وزارت جهاد کشاورزی زنجیره‌سازی مراکز تولیدکننده آبزیان را پیگیری می‌کند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
وزارت جهاد کشاورزی زنجیره‌سازی مراکز تولیدکننده آبزیان را پیگیری می‌کند

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی با تمام مشکلاتی که دارد حرکت به سوی زنجیره‌سازی مراکز تولیدکننده آبزیان است که سبب توسعه پایدار تولید آبزیان و ماهی در کشور می‌شود

صالحی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که ظهر امروز در مجموعه پرورش و تکثیر کاسپین البرز برگزار شد اظهار داشت: از مدیران استان البرز برای کمک به این واحد تجاری تشکر می‌کنم و کشور هم برای بحث جدی اشتغال نیاز به اینگونه پروژه‌های تولید آبزی و ماهیان دارد.

رئیس سازمان شیلات افزود: با سفر سال گذشته ریاست جمهوری و دولت به استان البرز این مرکز بازدید شد و به سبب اینکه این مرکز بسیار ویژه است طرحی نیز برای احداث مرکز مشابهی در جنوب کشور از سوی وزیر جهاد کشاورزی ارائه شد.

صالحی با بیان اینکه این مجموعه نخستین مرکز قزل‌آلا در کشور است و حفظ این مراکز برای تولیدات آبزی‌پروری کشور اهمیت دارد، ادامه داد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی با تمام مشکلاتی که در محصولات کشاورزی دارد حرکت به سوی زنجیره‌سازی مراکز تولیدکننده آبزیان است که سبب توسعه پایدار تولید آبزیان و ماهی در کشور می‌شود.

وی ادامه داد: استان البرز بستر بسیار مناسب برای حوزه گردشگری و اولویت سازمان شیلات برای استان البرز ایجاد و حمایت از رستوران‌های شیلات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه البرز باید بیشتر از تولید به عرضه محصولات آبزی در کشور توجه کند، اضافه کرد: موقعیت استان البرز برای سازمان شیلات جایگاه ویژه است و در این مرکز کارهای خوبی برای اصلاح نژاد آبزیان انجام شده و اصلاح آبزیان نیز جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید