برنامه‌ریزی تولید بچه ماهی و بچه میگو جهت بازسازی ذخایر آب‌های هرمزگان

یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
برنامه‌ریزی تولید بچه ماهی و بچه میگو جهت بازسازی ذخایر آب‌های هرمزگان

باحضور مدیرکل شیلات هرمزگان، مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر شیلات، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، مسئول مرکز بازسازی ذخایرکلاهی، رئیس گروه بازسازی ذخایر هرمزگان، معاون صید و بنادر ماهیگیری، جلسه برنامه‌ریزی تولید بچه ماهی و بچه میگو جهت بازسازی ذخایر آبهای هرمزگان برگزار شد

سید پرویز محبی، صبح امروز در بندرعباس با تاکید بر اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان برای نسل‌های آینده اظهارکرد: خوشبختانه استان هرمزگان طی سال‌های اخیر با رهاسازی آبزیان به دریا و همچنین اجرای پروژه‌های زیستگاه مصنوعی در راستای بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات مهمی انجام داده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان و نقش آن در تامین اشتغال پایدار صیادان، این محور در اولویت‌های اصلی برنامه‌های سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات هرمزگان است.

مدیرکل شیلات هرمزگان هدف‌گذاری میزان تولید در راستای بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان، بررسی میزان تحقق اهداف سال‌های گذشته و همچنین ارائه راهکارها و مرتفع سازی مسائل پیشروی بازسازی ذخایر آبزیان از اهم موارد در این جلسه خواند.
محبی با بیان اینکه امروز بازسازی ذخایر آبزیان در خطرنابودی، یک ضرورت و تکلیف است یادآور شد: افزایش و بازسازی ذخایر با تکیه بر رهاسازی آبزیان پرورشی راهی مناسب برای رفع این مشکل است.
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به حمایت‌ها و همچنین سیاست‌های سازنده دولت، بازسازی و نوسازی مرکز تخصصی بازسازی ذخایر در روستای ساحلی کلاهی میناب، افزایش مطلوب رهاسازی، تکثیر ماهیان دریایی و مولدسازی را از مجموعه اقدام‌های مهم شیلات هرمزگان در سال‌های اخیر برشمرد.
در ادامه ناصر کرمی با بیان این که جایگاه بازسازی ذخایر با نگاهی ویژه و کارشناسی در حال ارتقا است گفت: در تهران پیگیر مطالبات استان‌ها هستیم تا اعتبارات مربوط به بخش مراکز تکثیر بموقع تأمین شده و در اختیار آنها قرار گیرد.
مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان شیلات ایران با تاکید بر اینکه در صورتی که بازسازی ذخایر آبزیان روند مطلوبی به خود نگیرد، نسل آینده از فعالیت‌های شیلاتی دریایی بهره‌ای نخواهند برد افزود: 40 میلیون بچه میگو گونه موزی در استان هرمزگان رهاسازی شده و پس از 8 سال وقفه لارو میگو در چابهار نیز امسال رهاسازی شد، ودر سال 97 نیز این عملیات با افزایش رهاسازی بیشتر ادامه خواهد داشت.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید