آزمایشگاه مرجع آبزیان تزئینی در محلات ایجاد می‌شود

یک‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

آزمایشگاه مرجع آبزیان تزئینی در محلات ایجاد می‌شود
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از ایجاد آزمایشگاه مرجع آبزیان تزئینی در محلات خبر داد.
علی رضایی‌پور در اراک اظهار کرد: آزمایشگاه مرجع آبزیان تزئینی استان با توجه به پتانسیل بالای تولید و صادرات ماهیان تزئینی در شهرستان محلات ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: به فعالیت رساندن تمامی ظرفیت‌های موجود در این آزمایشگاه مستلزم حمایت‌های ملی و استانی در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی همچنین از انجام تعداد 21 هزار و 60 مورد آزمایش مختلف تشخیصی توسط کارشناسان آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان خبر داد و گفت: به منظور تشخیص انواع بیماری‌های دامی و مشترک و بررسی کیفیت فرآورده‌های خام دامی به منظور حفظ سرمایه‌های دامی و تامین سلامت عموم جامعه در سال گذشته تعداد 21 هزار و 60 مورد آزمایش مختلف تشخیصی توسط کارشناسان این آزمایشگاه صورت گرفته است.

رضائی‌پور گفت: این آزمایش‌ها در زمینه‌های مختلف سرولوژی دام و طیور، زنبور عسل، آبزیان، میکروبیولوژی، انگل‌شناسی، PCR، باقیمانده‌های دارویی و کنترل کیفی مواد غذایی و همچنین دارای 10 آزمایشگاه در شبکه‌های دامپزشکی استان می‌باشد که هر کدام از این بخش‌ها اقدام به انجام آزمایشات تخصصی بر روی نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه کرده و نتایج حاصله را به منظور انجام اقدامات بعدی به بخش مربوطه ارسال می‌کنند.

وی افزود: همه ساله از نقاط مختلف استان نمونه‌های متفاوت بافتی، سرمی و یا فرآورده‌های خوراکی خام دامی توسط کارشناسان ذی‌ربط جمع‌آوری و برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال می‌شود.

رضائی‌پور لازمه کار در آزمایشگاه را داشتن تخصص لازم و دقت عمل بالا دانست و تصریح کرد: کار در آزمایشگاه به دلیل انجام آزمایشات بر روی نمونه‌های مشکوک به انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های مشترک یک کار تخصصی دقیق و در عین حال خطرساز است که در صورت عدم رعایت استانداردهای بهداشتی می‌تواند زمینه‌ساز سرایت بیماری به فرد شود.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید