اولین کارگاه آموزشی تکثیر و پرورش زالوی طبی در علی آباد کتول

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
اولین کارگاه آموزشی تکثیر و پرورش زالوی طبی در علی آباد کتول

ریس اداره شیلات شهرستان علی آبادکتول از برگزاری اولین کارگاه آموزشی تکثیر و پرورش زالوی طبی در این شهرستان خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی در راستای ایجاد زمینه اشتغال، درآمد زایی و کمک به خانوار روستایی برگزار شد

رحمت محمدی بیان کرد: کارگاه آموزشی یک روزه پرورش زالوی طبی ویژه علاقمندان این عرصه با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

وی آشنایی علاقه مندان و متقاضیان اجرای طرح پرورش زالو با مقدمات و الزامات پرورش زالوی طبی، ارتقاء سطح آگاهی بهره برداران و افزایش صرفه اقتصادی در این شهرستان را از اهداف این کارگاه آموزشی برشمرد.

وی اذعان کرد: امکان اجرای این طرح در مکان کوچک با هزینه اندک و سود مناسب از مزیت های طرح پرورش زالو است که می تواند در قالب مشاغل خانگی به افزایش درآمد خانوار و رهایی جوانان از بیکاری کمک کند.

رییس اداره شیلات شهرستان علی آباد کتول خاطر نشان کرد: امروزه پرورش زالو برای درمان و طب سنتی کاربرد زیادی دارد و در کشور ما نیز این صنعت جنبه تجاری به خود گرفته است که امیدواریم با اجرای این دوره ها جوانان علاقمند به سمت این حرفه رفته و شهرستان علی آباد کتول نیز بتواند به قطب پرورش زالو در استان تبدیل شود.

منبع : راه دانا

دیدگاه خود را بیان کنید