فعالیت‌های آبزی پروری درمرکزی با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت شود

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۸ بازدید
فعالیت‌های آبزی پروری درمرکزی با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت شود

استاندار مرکزی گفت: فعالیت های آبزی پروری در استان مرکزی بایستی با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت شود، تا شاهد گسترش تولید محصولات آبزی در استان و ایجاد اشتغال و درآمدزایی باشیم

سید علی آقازاده روز یکشنبه در نشست معاون آبزی پروری سازمان شیلات کشور با فعالان حوزه شیلات و پرورش آبزی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: استان مرکزی در زمینه تولید محصولات آبزی از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار می باشد و این در حالی است که تاکنون از این پتانسیل ها به نحو مناسب بهره برداری نشده است.

استاندار مرکزی افزود: حوزه آبزی پروری به عنوان یکی از زیرمجموعه های حوزه کشاورزی و در کنار ظرفیت های صنعتی استان مرکزی، می تواند درآمدزایی بالایی به همراه داشته باشد و استان مرکزی را به قطبی مهم در این حوزه تبدیل کند.

آقازاده بیان کرد: تولید محصولات آبزی در استان مرکزی هم اکنون بیش از سه هزار تن در سال است و به راحتی با توجه به ظرفیت های استان می تواند تا پنج هزار تن نیز افزایش یابد.

وی خاطرنشان ساخت: پیشنهاد می شود در استان کارگروهی به منظور ارزیابی و ارتقای فعالیت های آبزی پروری استان تشکیل و راهکارهای موثر به منظور گسترش این فعالیت ها در استان با هم اندیشی پیگیری و اجرایی شود

پیش بینی تولید ۳۵۰۰ تن آبزی در مرکزی تا پایان سال

در این نشست همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳۹ واحد پرورش آبزی در استان مرکزی فعال هستند و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن آبزی در استان تولید شود که چنانچه محقق شود در تولید آبزی نسبت به سال گذشته با افزایش حدود ۳۵۰ هزار تن مواجه خواهیم بود.

علی بابایی افزود: طی سال جاری با بهره برداری از ۲۳ طرح آبزی پروری در استان مرکزی، برای ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: همچنین در حال حاضر استان مرکزی ۹۰ درصد ماهی زینتی کشور را تولید می کند که با صادرات این ماهیان زینتی، سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار درآمد ارزی برای کشورو استان کسب می شود.

وی خاطرنشان ساخت: استان مرکزی در زمینه تولید ماهی قزل آلا نیز رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده اما سرانه مصرف آبزیان در این استان پایین تر از میانگین کشوری است

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید