مصرف ماهی هفته ای دو بار ضروری است/ گوشت ماهی سرشار از امگا ۳ است

چهار‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
مصرف ماهی هفته ای دو بار ضروری است/ گوشت ماهی سرشار از امگا ۳ است

رئیس شیلات زابل گفت: با توجه به اهمیت ماهی در سبد غذایی مصرف آن هفته ای دو بار پیشنهاد می شود.

محمود رضاسرگزی در حاشیه جشنواره طبخ آبزیان که در محل خانه معلم زابل برگزار شد عنوان کرد: با توجه به ضرورت فرهنگ سازی مصرف آبزیان بین آحاد جامعه و به منظور افزایش سرانه مصرف آن در شهرستان زابل جشنواره طبخ ابزیان برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این جشنواره غذاهای محلی با ماهی طبخ می شود، ادامه داد: جشنواره طبخ ماهی با همکاری اموزش وپرورش با شرکت44 نفر برگزار و در پایان با نظارت داوران به تعداد ۱۰ نفر که بهترین طبخ را داشتند جوایزی اهدا می شود.

سرگزی افزود: فرهنگ مصرف ماهی در منطقه سیستان فرهنگ بسیار ریشه داری است به طوری که با وجود دریاچه هامون صیادی یکی از مهم ترین مشاغل منطقه بوده بنابراین مصرف ماهی در زمانی که دریاچه اب داشته و الان هم به صورت نسبی اب می شود در بین خانوارهای منطقه سیستان وجود دارد.

رئیس شیلات زابل با عنوان اینکه گوشت ماهی در زمره گوشت های سفید و مورد تاکید محققین رشته های تغذیه طبقه بندی می شود، خاطرنشان کرد: در بین گوشت های سفید گوشت ماهی ارزنده ترین نوع گوشت است چرا که پروتئین موجود در گوشت ماهی از انواع اسیدهای آمینه در آن قابل رصد و ردیابی است.

وی تاکید کرد: ماهی سرشار از اسید های چرب غیر اشباع و امگا سه است که سبب کاهش بیماری های قلبی عروقی شده و به مراتب گوشت ماهی مملو از مواد معدنی است.

سرگزی تاکید کرد: گوشت ماهی نه تنها ضرر ندارد بلکه برای بدن انسان بسیار ارزشمند است به همین دلیل محققین علوم تغذیه حداقل مصرف ۲ وعده ماهی را در هفته تاکید کرده اند بنابراین هرچه مصرف ماهی افزایش یابد تاثیر مثبت آن بر زندگی افراد بیشتر قابل مشاهده است

رئیس شیلات زابل اظهار کرد: انتظار می رود با توجه به فواید آبزیان مردم مصرف حداقل ۲ وعده ماهی را در هفته در سبد خوراکی قرار دهند تا خانواده سالم و خوبی داشته باشند.

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید