امکان افزایش ظرفیت برای صید در سد ارس وجود دارد

پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
امکان افزایش ظرفیت برای صید در سد ارس وجود دارد

رئیس بخش ارزیابی ذخایر موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: امکان افزایش ظرفیت برای صید در سد ارس وجود دارد

ظهر امروز تورج ولی‌نسب در نشست علمی تخصصی آخرین یافته‌های علمی و عملی تکثیر و پرورش، ارزیابی و بازسازی ذخایر و بیماری‌های خرچنگ آب شیرین که در محل سالن اجتماعات مرکز تحقیقات آرتمیای کشور برگزار شد، اظهار کرد: به میزان یک میلیون تن تولید، آبزی‌پروری و صید در سطح کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: بررسی‌هایی در زمینه آبزیان انجام شده است که در این بررسی‌ها زمان ممنوعیت صید شاه میگو را باید انجام دهیم که باید از چه طولی صید شود و از چه طولی باید صید نشود و زمان صید دقیق آن را مشخص کنیم.

رئیس بخش ارزیابی ذخایر مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: بزرگترین ذخایر آبزی ایران فانوس ماهی دریای عمان است که به میزان 2 میلیون تن ذخایر این نوع آبزی در کشور وجود دارد و یکی از آبزی‌هایی است که سازمان شیلات برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل شده است.

ولی‌نسب تصریح کرد: طبق بررسی‌های محققان در دریاچه خزر حداکثر صید برای ماهی سفید 6 هزار و 200 تن تعیین شده و این میزان برای انواع مختلف ماهی‌ها، و سنین و سال‌های مختلف مشخص شد.

وی مطرح کرد: امکان افزایش صید در سد ارس وجود دارد و نیاز است کارهایی که در خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌دهیم به صورت نمونه‌ای کوچک در دریاچه سد ارس هم اجرایی شود.

وی افزود: بیش از 250 گونه خرچنگ در کشور موجود است و شاید بیشتر از این تعداد نیز باشد، چراکه هنوز برخی از آنها شناسایی نشده‌اند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید