بررسی همکاری های مشترک سازمان شیلات ایران با آفریقای جنوبی

چهار‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

بررسی همکاری های مشترک سازمان شیلات ایران با آفریقای جنوبی
بررسی همکاری های مشترک سازمان شیلات ایران با وزارت کشاورزی، شیلات و جنگلداری آفریقای جنوبی
نشست مشترک رئیس سازمان شیلات و بخش های تخصصی سازمان روز دوشنبه مورخ 4/12/93 ساعت 30/11 در محل سازمان شیلات ایران برگزار شد. در این نشست دکتر صالحی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران پس از خوش آمدگویی به هیات حاضر از فعالیت های شیلات ایران در سه بخش صید و صیادی در آب های جنوب و شمال، چگونگی توسعه آبزی پروری و صنعت شیلات گزارشی کامل ارائه نمود.
در ادامه بلی چله معاون وزیر کشاورزی، شیلات و جنگلداری آفریقای جنوبی با تشکر از توضیحات ارائه شده از توسعه و رشد صنعت شیلات ایران به ویژه آبزی پروری ابراز خرسندی نموده و تمایل کشورش با توجه به تجربه خوب ج.ا.ایران به ویژه در بخش آبزی پروری، تنظیم قوانین و مقررات ، چگونگی برخورد با صید قاچاق و چگونگی حمایت از اتحادیه ها و تعاونی های صیادی کمک و آموزش در موضوعات فوق از ج.ا.ایران را نمود. وی آفریقای جنوبی را با ساحلی حدود 3700 کیلومتر در میان اقیانوس اطلس و هند با 22 گونه صید تجاری به میزان 700 هزار تن و میزان 4 هزار تن تولید در زمینه آبزی پروری معرفی نمود. وی در ادامه برنامه دولت آفریقای جنوبی برای توسعه و تولید آبزی پروری را تا مرز 22 هزار اعلام کرد. در ادامه نشست دکتر عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران از چگونگی صنعت آبزی پروری در کشور توضیحات تکمیلی ارائه نمود.
گفتنی است در پایان مقرر گردید با آقای مانیا مدیر شیلات آفریقای جنوبی جلسه ای به طور اختصاصی انجام و یک برنامه مدون در خصوص همکاری های آینده در راستای آبزی پروری برگزار شود تا سطح همکاری های مشترک مشخص شود.
منبع: روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید