سطح زیر کشت میگو در استان بوشهر به بیش از 10 هزار هکتار افزایش می‌یابد

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
سطح زیر کشت میگو در استان بوشهر به بیش از 10 هزار هکتار افزایش می‌یابد

مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: هم اکنون 7 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت پرورش میگو قرار دارد که با توسعه آن به بیش از 10 هزار هکتار خواهد رسید.

عباسعلی زنده بودی درگفتگو با خبرنگاران بیان کرد: استان بوشهر قطب پرورش میگو در کشور است و تلاش می‌کنیم در جهت افزایش تولید و اشتغال سایت‌های پرورش میگو را در استان را افزایش دهیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 7 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر زیر کشت پرورش میگو قرار دارد تصریح کرد: 3 هزار و 700 هکتار از اراضی در شهرستان‌های تنگستان، بوشهر و گناوه جهت کشت میگو انتخاب شده که در حال واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

مدیر کل شیلات استان با اشاره به اختصاص 4 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح شهرک شیلاتی در 75 هکتار از منطقه پایین‌دست مند دشتی اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح به‌زودی آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: رویکرد شیلات در زمینه پرورش میگو از سال گذشته تاکنون بر این است که بتوانیم زمینه‌ مناسبی را برای ایجاد اشتغال در استان فراهم کنیم که در همین راستا توسعه صنعت پرورش میگو و افزایش تولید در واحد سطح به سه برابر تولید کنونی در دستور کار قرار دارد.

زنده بودی استفاده از آب‌های متعارف جهت پرورش میگو را مهم ارزیابی کرد و گفت: مطالعات متعددی در این زمینه انجام‌شده که نشان می‌دهد استفاده از این آب‌ها جهت آبزی‌پروری مناسب و مطلوب است.

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید