جمعیت میگو در آذربایجان غربی کاهش می‌یابد

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
جمعیت میگو در آذربایجان غربی کاهش می‌یابد

مدیر گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه گفت: جمعیت طبیعی میگو در حال کاهش است و آبزی‌پروری در این زمینه باید با جدیت دنبال شود

احمد ایمانی امروز در ارومیه، اظهار کرد: جمعیت طبیعی میگو در حال کاهش است و آبزی‌پروری در این زمینه باید با جدیت دنبال شود.

وی بیان کرد: حدود 500 گونه خرچنگ دراز آب شیرین وجود دارد و 300 گونه در آمریکای شمالی و 100 گونه در استرالیا وجود دارد و پنج گونه بومی در اروپا است.

مدیر گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه گفت: یک سری مزایا و معایب برای گونه‌ای که به این منظور پرورش می‌خواهیم انتخاب کنیم را باید مدنظر قرار دهیم که آیا این گونه را تولید کنیم یا از تولید آن منصرف شویم.

وی تصریح کرد: جمعیت طبیعی میگوها رو به کاهش است و هدف آبزی‌پروری این است که به ما کمک کند گونه‌هایی که نمی‌توان در طبیعت تولید کرد را تولید کنیم و در این زمینه باید به جیره‌های غذایی آبزیان توجه کنیم.

ایمانی تصریح کرد: نحوه تغذیه خاص برخی از سخت‌پوستان باید مورد توجه قرار گیرد و اندازه موجود و منبع پروتئین مورد استفاده در این زمینه مهم است ولی مدل‌های مناسبی در این زمینه استفاده نمی‌شود و توصیه می‌کنیم که از مدل‌های قدیمی مانند واریانس استفاده نشود و از مدل‌های جدید باید بهره برد تا تناقض‌ها کم شود.

وی گفت: در استرالیا مطالعاتی انجام شده است که نشان می‌دهد می‌‌توان از منابع ارزان قیمت‌تر برای جیره غذایی آنها استفاده کرد.

مدیر گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه بیان کرد: منابع چربی منابع خوبی برای جیره غذایی این موجودات نیستند و باید به جای آن از کربوهیدرات‌ها استفاده شود و در این زمینه باید دقت زیادی انجام شود و مواد معدنی و ویتامین‌ها نیز از دیگر منابع جیره غذایی آبزی‌ها است.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید