کشتی‌های صنعتی و چینی با صید بی‌رویه امان از صیادان سنتی گرفته‌اند

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
کشتی‌های صنعتی و چینی با صید بی‌رویه امان از صیادان سنتی گرفته‌اند

عضو کمیسیون انرژی مجلس در تذکری به وزیر کشاورزی گفت: کشتی‌های صنعتی و چینی با صید بی‌رویه امان از صیادان سنتی گرفته‌اند. ریاست شیلات از این روش ناپسند باید جلوگیری نماید

احمد مرادی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکر شفاهی به وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: عدم توجه کافی به منطقه آزاد قشم باعث بروز نارضایتی در مردم شده است. لطفا اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

وی در تذکری به وزیر کشاورزی اظهار کرد: کشتی‌های صنعتی و چینی با صید بی‌رویه امان از صیادان سنتی گرفته‌اند. ریاست شیلات از این روش ناپسند باید جلوگیری نماید.

وی در تذکری به وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: عدم توجه به زیرساخت‌های ورزشی در استان هرمزگان باعث بی انگیزه شدن جوانان نسبت به استعدادهایشان شده است.

مرادی در تذکری به وزیر نفت گفت: باید به استفاده از نیروهای بومی در مراکز نفتی و گازی توجه شود. همچنین نسبت به ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی که جزو الزامات قانونی است باید توجه کافی صورت گیرد؛ چراکه این حداقل خواسته مردم است و باید به آن رسیدگی شود.

وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: وضعیت جاده‌های هرمزگان مناسب نیست. تصادفات و مرگ و میر در جاده‌های استان افزایش یافته و علت اصلی ‌آن عدم کیفیت جاده‌ها است. لذا اصلاح تقاطع‌های خطرناک و همچنین تسریع در تکمیل پروژه راه برگشت از بندر خمیر به گچین باید اقدامات لازم صورت گیرد.

مرادی در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از هنرمندان استان هرمزگان در بخش‌های مختلف مانند موسیقی، تئاتر، خبرنگاری و خطاطی که خود را بی‌پناه می بیند، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در تذکری به دولت گفت: عدم حمایت از صنعت کشتیرانی در استان هرمزگان باعث نگرانی و از دست دادن حداقل 5000 فرصت شغلی شده است.

مرادی همچنین در تذکری به وزیر نیرو بیان کرد: بحران آب در استان هرمزگان جدی است. نشست زمین و ایجاد فروچاله‌ها در میناب باعث نگرانی مردم شده است که باید راهکارهای اساسی اتخاذ شود.

وی در پایان درتذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بیمارستان‌های استان هرمزگان وضعیت خوبی ندارند. تعداد تخت این بیمارستان‌ها پاسخگوی بیماران جزئی هم نمی‌باشد و مردم باید به بیمارستان‌های سایر استانها مراجعه کنند

منبع : آنا

دیدگاه خود را بیان کنید