۱۵ هزار تن میگوی پرورشی استان هرمزگان به خارج صادر می‌شود

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
۱۵ هزار تن میگوی پرورشی استان هرمزگان به خارج صادر می‌شود

مدیرکل شیلات هرمزگان از تصویب ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور فراهم سازی زیرساخت‌های مراکز تولید و تکثیر میگو در استان خبر داد و گفت: امسال حجم صادرات میگوی پرورشی هرمزگان به خارج از کشور به ۱۵ هزار تن می‌رسد

سید پرویز محبی امروز در بندر عباس از تصویب 110 میلیارد ریال اعتبار به منظور فراهم‌سازی زیرساخت‌های مراکز تولید و تکثیر میگو در استان خبر داد اظهار داشت: از این میزان 70 میلیارد ریال مربوط به برق‌رسانی و لایروبی مزارع پرورش میگو در استان است.

وی با اشاره به روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در بحث پرورش میگو در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته موافقت اصولی به منظور راه‌اندازی هشت هزار هکتار مزرعه میگوی پرورشی در استان انجام شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه امیدوار به وارد شدن دو هزار هکتار از این میزان به مدار تولید هستیم، گفت: 110 میلیارد ریال اعتبار مذکور می‌تواند جهش مناسبی را در این حوزه فراهم کند.

وی با بیان اینکه شیلات یکی از مهمترین محورها به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: تولید و تکثیر میگو می‌تواند یکی از حوزه اشتغال‌زایی در هرمزگان باشد.

محبی با اشاره به صادرات 70 درصد از میگوی پرورشی هرمزگان در سال گذشته، افزود: پارسال 10 هزار تن میگوی پرورشی در استان برداشت شد که امسال این میزان به 15 هزار تن رسیده است.

به گزارش تسنیم وسعت مزارع پرورش میگوی هرمزگان در سال‌جاری سه هزار و 600 هکتار از سوی سازمان شیلات اعلام شده است.

استان هرمزگان با توجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید، 40 درصد صید آب‌های جنوب، حدود چهار هزار و 200 فروند شناور مجاز و30 هزار نفر صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید