تولید چهارصد هزار تن ماهی در قفس در افق1404

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
تولید چهارصد هزار تن ماهی در قفس در افق1404

قائم مقام شیلات ایران گفت: در افق 1404 تولید چهارصد هزار تن در پروژه پرورش ماهی در قفس در کشور برنامه‌ریزی شده است

سیف‌الله حقیقی در بندرعباس، اظهار کرد: در برنامه توسعه ششم دویست هزار تن و در افق 1404 هم چهارصد هزار تن از طریق پرورش ماهی در قفس هم توسعه پروژه‌های آبزیان را در نظر گرفتیم.

وی تصریح کرد: این چهارصد هزار تن تولید ماهی، 70هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم را به همراه دارد و تحولی را در مناطق ساحلی ایجاد می‌کند.

مجری طرح پرورش ماهی در قفس کشور اظهار امیدواری کرد تا در یکی دو سال آینده 20هزار تن از طریق پرورش ماهی در قفس تولید آبزیان داشته باشیم که اشتغالزایی را به همراه داشته باشد، البته استان هرمزگان با توجه به پتانسیلی که دارد، سهم بسزایی را در این توسعه دارد.

قائم مقام شیلات ایران گفت: در اراضی ساحلی، پروژه‌های پرورش میگو و اخیرا پرورش میگو و ماهی توامان را داریم که در 5سال قبل در کشور 12هزار تن پرورش میگو در کشور داشتیم و امروز این میزان از 32هزار تن هم گذشته است که هرمزگان سهم بسزایی دارد.

وی در خصوص سیاست‌های شیلات برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هم گفت: با توجه با خشکسالی‌های اخیر و کم‌آبی برای توسعه در بخش آب شور و لب شور پروژه‌هایی را داریم، که البته پروژه‌های آب شور بایستی با کمک دریا انجام شود که در همین راستا پروژه پرورش ماهی در قفس را اجرا کردیم و در هرمزگان به همت اداره کل شیلات این پروژه‌ها اجرا شده و در حال اجراست.

حقیقی با اعلام سیاست‌های حمایتی شیلات از چنین طرح‌هایی هم گفت: افرادی که متقاضی باشند برای عرضه ماهی به صورت بهداشتی و استاندارد عرضه آبزیان طرح‌هایی نظیر بازار گمبرون شیلات هرمزگان را اجرا نمایند، از آنهادر سطح کشور با ارائه تسهیلات حمایت می‌کنیم.

وی درخصوص ارزیابی از عملکرد شیلات هرمزگان هم گفت: شیلات استان به اهداف خود در برنامه رسیده است، البته کمبود‌های اعتباری و ملی داشته‌ایم که با تلاش می‌توان برخی کمبودها را هم جبران کرد، با این وجود همچنان از مسؤولان استان انتظار داریم در جهت توسعه آبزی‌پروری حمایت‌های لازم را از شیلات استان داشته باشند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید