صیادان غیرمجاز دام‌های خاویاری در گمیشان دستگیر شدند

چهار‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۶ بازدید
صیادان غیرمجاز دام‌های خاویاری در گمیشان دستگیر شدند

نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان صیادان غیرمجاز دام‌های خاویاری را در شهرستان گمیشان دستگیر کردند.

سرهنگ غفارسعیدی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت شیلات، برای حفاظت از دام‌های خاویاری استان عملیاتی را در حوزه استحفاظی شهرستان گمیشان اجرا کردند.

وی افزود: نیروهای گروه ویژه این یگان برای مقابله با صیادان غیرمجاز و حفاظت از دام‌های خاویاری در یک عملیات دریایی، 2 صیاد غیر مجاز شناسایی و از آنها یک دستگاه قایق موتوری 5 قوه اسب، یک‌دستگاه جی پی اس، مقدار 10 کیلوگرم ماهی استخوانی و تعداد 2 شاخه لنگر را از آنان کشف کردند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان تصریح کرد: این عملیات در حوزه استحفاظی پایگاه گمیشان حوالی شرکت تعاونی پره خزر و توسط 3 فروند شناور گلف با 13 سرنشین از مامورین یگان حفاظت شیلات استان برگزار شد.

وی اظهار کرد: همچنین با اجرای دستور بازپرس عمومی و انقلاب شهرستان گمیشان، مبنی بر بررسی دام‌های موجود در منزل یکی از اهالی روستای چارقلی یک مرحله گشت مشترک ساحلی بین نیروهای این یگان و نیروهای انتظامی شهرستان گمیشان، برگزار شد.

سرهنگ سعیدی‌نسب گفت: نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان، با رعایت موازین شرعی و قانونی و حفظ حقوق شهروندی، تعداد 15 کیسه با 225 رشته از دام‌های ماهیان استخوانی غیر مجاز کشف کردند که دام‌های کشف شده در صورتجلسه‌ای تحویل اداره شیلات شهرستان گمیشان داده شد.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان اظهار کرد: در پی این عملیات‌ها، صیادان غیرمجاز از سوی نیروهای یگان حفاظت شیلات استان به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گمیشان منتقل شدند

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید