تولید ماهیان زینتی ۲۵ درصد رشد داشته است

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
تولید ماهیان زینتی ۲۵ درصد رشد داشته است

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته بیش از ۲۲۰ میلیون قطعه تولید داشتیم که طبق بررسی انجام شده تولید ماهی زینتی کشور سالانه با ۲۵ درصد رشد همراه است

حسن صالحی عصر امروز در حاشیه همایش ملی ماهیان زینتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرک‌های شیلاتی با هدف ایجاد اشتغال پایدار، ارزآوری و افزایش صادرات مورد توجه قرار گرفته و برجسته می‌شوند که امیدواریم با توسعه این شهرک‌ها بتوانیم تحولی اساسی در حوزه اشتغال و صادرات ایجاد کنیم.

وی افزود: به‌دنبال رویکرد ایجاد شهرک‌های شیلاتی عملیات اجرایی احداث دو شهرک ماهیان زینتی در محلات و کاشان استارت خورده و برای ایجاد این شهرک‌ها در دیگر استان‌های دارای استعداد کشور هم طرح‌های مطالعاتی درحال انجام است.


رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: خوشبختانه در بخش تولید بچه ماهی زینتی در وضعیت خوبی قرار داریم و سال گذشته بیش از 220 میلیون قطعه تولید داشتیم که طبق بررسی انجام شده تولید ماهی زینتی کشور سالانه با 25 درصد رشد همراه است.

صالحی بیان کرد: با توجه به نگاه ویژه‌ای که به حوزه تولید ماهیان زینتی در کشور به وجود آمده و همچنین با برنامه‌های زیربنایی افزایش صادرات در بخ ماهیان زینتی جزو برنامه‌ها بوده و گرچه صادرات این نوع از ماهی کمتر از سه میلیون دلار است اما با اقدامات درحال انجام امکان افزایش صادرات آن وجود دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پرداختن به تولید ماهیان زینتی تاکنون 9 هزار فرصت شغلی در این حوه در کشور ایجاد شده که فرصت خوبی برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی و به ویژه بانوان علاقه‌مند به فعالیت‌های تولیدی است.

رئیس سازمان شیلات ایران عنوان کرد: توسعه و تکثیر ماهیان زینتی از جمله فعالیت‌های صنعتی نوینی است که با وجود عمر کوتاهی که از فعالیت آن می‌گذرد دارای مزایای بسیاری چون ارزآوری، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در محیط‌های سربسته است.

صالحی اضافه کرد: سرانه مصرف آبزیان مردم ایران از یک کیلوگرم در اوایل انقلاب اسلامی به حدود 11 کیلوگرم درحال حاضر رسیده است

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید