جلسه کمیته توسعه پرورش ماهی در قفس استان سیستان و بلوچستان

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
جلسه کمیته توسعه پرورش ماهی در قفس استان سیستان و بلوچستان

کمیته توسعه پرورش ماهی در قفس استان سیستان و بلوچستان با حضور مدیر کل شیلات استان، مدیرکل حراست و معاون توسعه کار آفرینی بنیاد برکت، متقاضیان طرح و سایر اعضاء در دفتر مدیرکل شیلات استان در چابهار برگزار شد

هدایت الله میرمرادزهی مدیر کل شیلات استان در این جلسه با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس از پروژه های بسیار مهم و اقتصاد مقاومتی می باشد و می تواند اشتغال و اقتصاد خوبی را در بر داشته باشد ، از سرمایه گذاران و متقاضیان درخواست نمود که با ورود به این عرصه ، با تسریع در آغاز و انجام این کار بیش از پیش جدیت و تلاش نمایند .

وی ضمن تقدیر از ورود بنیاد برکت به این عرصه جهت حمایت مالی از سرمایه گذاران بخش شیلات در این استان ، از متقاضیان اجرای طرح پرورش ماهی در قفس خواست تا این فرصت را غنیمت شمرده و از طرح های حمایتی این بنیاد بهره مند گردند .

راضی زاده معاون توسعه کار آفرینی اجتماع محور بنیاد برکت نیز در این جلسه با اشاره به طرح های حمایتی این بنیاد ، توضیحاتی در خصوص 3 طرح آسمان ، تسهیلات محور و بنگاه محور بیان نموده و در ادامه سیاست بنیاد برکت را حمایت از طرح های اجتماع محور عنوان نمود .
وی افزود : در طرح آسمان که در دستور کار بنیاد برکت در حمایت از فعالیت های شیلاتی این استان قرار دارد برای هر فرد متقاضی که فاقد شغلی بوده و جزء دهک های پایین جامعه می باشد تا سقف 30 میلیون تومان از طریق بانک های عامل تسهیلات با سود 4 در صد و بازپرداخت 5 ساله با دوره تنفس 6 ماه که از طریق شیلات معرفی شوند در قالب گروه های 10 تا 20 نفری پرداخت می گردد تا بدین صورت با ایجاد کسب و کار به اقتصاد و اشتغال منطقه و کشور کمک گردد .
همچنین در این جلسه حسن زاده نماینده شرکت آکوا پلاست ترکیه ضمن معرفی محصولات تولیدی شرکتش آمادگی این شرکت را برای تولید قفس های پرورش ماهی برای متقاضیان در این استان اعلام کرد .
وی با بیان اینکه در ترکیه گونه ماهی سی باس اروپایی در دوره پرورش 18 ماه به وزن حدود 800 گرم می رسند ، عنوان داشت : این دوره برای پرورش گونه آسیایی این ماهی تا رسیدن به وزن 800 گرم در چابهار حدود 8 ماه بوده و از این حیث بسیار مقرون به صرفه تر می باشد .

همچنین در این جلسه بهره برداران و سایر اعضاء به بیان نظرات و مشکلات خود پرداخته و سؤالاتشان را مطرح نموده و جواب های لازم را دریافت نمودند

منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید