واگذاری 10 بندر صیادی هرمزگان به تعاونی‌ها

سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


خبرنگار مهر، عبدالمجید مقصودی ظهر دوشنبه در نشستی مطبوعاتی از ساماندهی بیش از دو هزار و 650 شناور صیادی در 22 بندر صیادی استان هرمزگان خبر داد و افزود: از این میزان شناور صیادی، بیش از هزار و 900 شناور را قایق‌های صیادی و بالغ بر 740 شناور را لنج های صیادی تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: از 22بندر صیادی استان هرمزگان که همگی در حال بهره برداری هستند، 12 بندر آن کاملا در دست بهره‌برداری، هفت بندر در حال تکمیل شدن و سه بندر در دست مطالعه و بهر برداری موقت است.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه واگذاری بنادر صیادی به بخش غیردولتی (تعاونی‌های صیادی) علاوه بر کاهش هزینه های دولت در اشتغال زایی و توسعه سریع تر این بنادر بیار کارآمد است، اظهار داشت: 10 بندر از 22 بندر صیادی استان به تعاونی های صیادی واگذار شده است که اقدامات لازم برای واگذاری سایر بنادرهای صیادی نیز در دست اجرا است.
وی خاطر نشان کرد: قبل از انجام واگذاری بنادر صیادی به تعاونی‌های صیادی فعالیت ها و تصدی گری شیلات در این بنادر بیش از 40 عنوان بوده‌است که با انجام این واگذاری ها به کمتر از 10 عنوان تقلیل یافته است.
وی سه بندر صیادی کنگ، باسعیدو و بستانه را به ترتیب پر فعالیت ترین بنادر صیادی استان هرمزگان عنوان کرد.
گفتنی است استان هرمزگان شاهد فعالیت بیش از 28هزار نفر صیاد، چهار هزار و 100 شناور صیادی و با صید سالیانه 180 هزار تن مقام اول صید کشور را به خود اختصاص داده است

دیدگاه خود را بیان کنید