هشتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۸ بازدید

هشتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران

این کنفرانس در سطح ملی و در زمینه تخصصی ماهی­ شناسی و علوم مرتبط توسط دانشگاه تربیت­ مدرس، دانشکده منابع­ طبیعی و علوم ­دریایی و با همکاری انجمن ماهی ­شناسی ایران برگزار خواهد شد

بسم الله الرحمن الرحیم

با طلب یاری از درگاه خداوند و توسل به هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت امام رضا (ع)، دانشگاه تربیت مدرس در تاریخ 19 و 20 شهریور 1399 میزبان هشتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران خواهد بود. این کنفرانس با همکاری انجمن ماهی شناسی ایران برگزار شده و مهمترین رویداد علمی تخصصی کشور در ارتباط با علم ماهی شناسی است. امید است میزبان خوبی برای اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه ­مندان به این گرایش علمی جذاب و پویا از سراسر ایران باشیم.
کشور ایران با توجه به موقعیت خاص زیست جغرافیایی و ارتباط با آبهای آزاد در جنوب و دریای خزر در شمال و همچنین حوزه­ های آبریز متعدد، از غنای گونه ­ای بالای ماهیان برخوردار است. در این بین استان مازندران نیز در همجواری با آب­های خزر و رودخانه­­ های فراوان، بخش گسترده­ای از تنوع ماهیان ایران را در خود جای داده است. توجه به مسائل حفاظتی و شناخت بهتر از این تنوع زیستی در استانی گردشگر پذیر و با تراکم بالای جمعیت همچون مازندران، لازمه توسعه پایدار در منطقه محسوب می شود.
دانشگاه تربیت مدرس به عنوان تنها دانشگاه تحصیلات تکمیلی کشور، تاکنون سهمی پررنگ در عرصه تحقق اهداف و برنامه های توسعه و پیشرفت سرزمینمان داشته است. امید است دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی نیز بتواند با برگزاری این کنفرانس قدمی هر چند کوچک در راستای شناخت و حفاظت از این جانداران ارزشمند ایفا نماید. مشتاقانه چشم انتظار مشارکت کلیه علاقه مندان و محققین کشور در راستای برگزاری بهتر هشتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران هستیم.

محمد صادق علوی یگانه

دبیر علمی هشتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران

این کنفرانس در سطح ملی و در زمینه تخصصی ماهی­ شناسی و علوم مرتبط توسط دانشگاه تربیت­ مدرس، دانشکده منابع­ طبیعی و علوم ­دریایی و با همکاری انجمن ماهی ­شناسی ایران با اهداف زیر برگزار خواهد شد:

پویایی بیشتر و افزایش تعاملات علمی بین محققین کشور در حوزه تخصصی ماهی ­شناسی

شناخت هر چه بیشتر از ماهیگان غنی ایران در آب­های داخلی و دریایی

دسترسی به راهکارهای حفاظتی و مدیریتی در حفظ تنوع زیستی ماهیگان ایران

آشنایی با دستاوردهای نوین در تکثیر و پرورش و فرآوری ماهیان با تاکید بر بهره­ برداری پایدار

منبع : دبیرخانه کنفرانس

دیدگاه خود را بیان کنید