مجروحیت محیط‌‌بان ایذه‌ای توسط صیادان غیرمجاز

چهار‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۰۲ بازدید

مجروحیت محیط‌‌بان ایذه‌ای توسط صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه با اشاره به مجروحیت محیط‌بان این اداره توسط صیادان غیر مجاز ماهی در دریاچه سد کارون ۳ گفت: صیادان ضارب دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه ظهر امروز در ایذه اظهار کرد: یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در حین گشت‌زنی خود در منطقه سادات حسینی در حاشیه دریاچه سد کارون ۳ متوجه حضور صیادان غیرمجاز صید ماهی‌ها در فصل ممنوعه صید ماهی شدند.

وی افزود: صیادان متخلف پس از مشاهده محیط‌بان یگان حفاظت شهرستان ایذه با هدف غرق کردن وی در دریاچه به سمت وی حمله‌ور شد و با ضربات خود باعث مجروحیت وی از ناحیه چشم، صورت و ضربه خوردن پا و دیگر اعضای بدن وی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه ادامه داد: در پی این درگیری، صیادان ضارب به کمک سایر محیط‌بانان، پرسنل انتظامی و اهالی بومی دستگیر و ادوات صیادی آنها از جمله ۵ عدد تور ماهی‌گیری پهن شده در دریاچه جمع‌آوری و ضبط شد.

وی اضافه کرد: با توجه به برهم خوردن تعادل محیط‌بان به دلیل ضربات وارده از سوی صیادان ضارب، وی به درون آب دریاچه سقوط و با کمک گرفتن از صخره و دیواره قایق خود را از غرق شدن نجات داد ولی وسایل شخصی وی درون دریاچه غرق شد.

امیری تصریح کرد: در این عملیات از صیاد مذکور ۹۵ قطعه ماهی از نوع بار بوس ماهیان (شیربُت) و ۱۲۰ قطعه ماهی از نوع کپور (گِل‌خوار) مختلف کشف شد.

وی در پایان بیان کرد: صیادان ضارب پس از دستگیری و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه عمومی دهدز شهرستان ایذه ارجاع شدند و مراحل مداوای محیط‌بان مجروح در درمانگاه روستای سادات حسینی انجام گرفت و در حال حاضر حال عمومی وی مساعد است

رهاسازی یک بهله سنقر تالابی در تالاب میانگران

امیری با اشاره به رهاسازی یک بهله سنقر تالابی در تالاب میانگران افزود: این پرنده هفته گذشته توسط یکی از شهروندان به دلیل مجروحیت یافت و به اداره محیط زیست شهرستان ایذه تحویل داده شد.

وی گفت: این پرونده پس از تیمار و به دست آوردن سلامتی توسط محیط بانان این اداره در تالاب میانگران رها شد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید