سخت گیری در اجرای قوانین مانعی برای توسعه صنعت آبزی پروری در خراسان شمالی

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۵۰ بازدید

سخت گیری در اجرای قوانین مانعی برای توسعه صنعت آبزی پروری در خراسان شمالی

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سخت گیری در اجرای قوانین مانع توسعه صنعت آبزی پروری در این استان است.

مصباحی اظهار کرد: شهرستانی همچون سبزوار که نسبت به خراسان شمالی دارای منابع آبی بسیار کمتری دارد، میزان تولید ماهی در آنجا نسبت به خراسان شمالی بسیار بیشتر است.

وی افزود: از سوی دیگر بیشتر استخرهایی که در این شهرستان فعال هستند دو منظوره هستند این درحالی است که استخرهای پرورش ماهی در این استان فقط به صورت تک منظوره فعالیت می کنند.

مصباحی ادامه داد: به عنوان مثال تولیدکننده در سال های گذشته مزرعه پرورش ماهی را احداث کرده اما هم اکنون که بعد از گذشت سال ها برای تمدید پروانه خود به اداره کل دامپزشکی مراجعه می کند و به آن اعلام کرده اند به علت اینکه طبق دستورالعمل احداث نشده، تمدید نخواهند کرد این در حالی است که تعدادی از تاییدیه و مجوزها از سوی همین اداره کل صادر شده است.

وی با اشاره به وقوع جریانات سیلابی طی یکی دو سال گذشته بیان کرد: علاوه بر آن ادارات موبوط به آب اعلام می کنند که استخرهای پرورش ماهی باید 300 متر از رودخانه فاصله بگیرند اما این استخرها در سال های گذشته ساخته شده و هزینه خیلی زیادی باید صرف شود تا استخر و زیرساخت های آن همچون برق به مکانی دیگر منتقل شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: از آنجاییکه بیشتر ماهی های تولید شده در این استان قزل آلا است این نوع از ماهی را استان های شمالی کشور به خوبی خریداری می کنند بنابراین مشکلی در فروش آن وجود ندارد، بنابراین باید از میزان سخت گیری ها کاسته شود تا این صنعت در استان توسعه یابد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته دو هزار و 200 تن ماهی در این استان تولید شده است، گفت: میزان تولید ماهی در این استان نسبت به سال های گذشته 100 تن افزایش یافته است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید