امكانات لازم برای برخورد با صیادان متخلف نداریم

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۱۶ بازدید

امكانات لازم برای برخورد با صیادان متخلف نداریم

مدیركل شیلات استان بوشهر گفت: این اداره كل ابزار وامكانات مقابله با صیادان متخلف درهمه اوقات بویژه هوای توفانی ندارد و كمك بیشتر همه دستگاه های اجرایی، قضایی، سپاه و بسیج در این زمینه نیاز است.

حسین بهمنیاری روز سه شنبه در نشست با فرماندار دیرDayyer افزود: شیلات استان بوشهر با امكانات محدودی كه داشته تاكنون برخورد جدی با صیادان متخلف در دریا انجام داده است و این روش را تا آخر ادامه خواهد داد.

وی اضافه كرد:برای اینكه بتوانیم برخورد شدیدتری با صیادان متخلف داشته باشیم عزم ملی وابزار وامكانات لازم نیاز است كه دراین ارتباط پایگاه حفاظت آبزیان دریایی دیر و خورخان از این هفته وارد عملیات جدیدی خواهند شد.

مدیركل شیلات استان بوشهر درارتباط با نصب سیستم آنلاین روی شناورهای صیادی اظهاركرد: این برنامه طراحی شده و از سال آینده روی همه شناورهای صیادی نصب و بر خروج و ورود و محل صید نظارت دارد.

فرماندار دیر نیز در این نشست گفت: برخورد با متخلفان شیوه غیرقانونی صید ترال(كف روب) عزم ملی نیاز دارد تا فضای تخلف برای آنان ناامن شود.

حمزه اعتماد افزود: یكی از مشكلات صیادان زحمتكش شهرستان دیر صید غیرقانونی ترال توسط برخی صیادان متخلف از شهرستان های دیگر استان در صیدگاه های این شهرستان است كه باعث تخریب صیدگاه ها، زیستگاه های آبزیان و كاهش منابع و ذخایر آبزی در این منطقه شده است.

وی ادامه داد: صیادان متخلف در دریا تهدیدی برای آبزیان دریایی و باعث نابودی ادوات صیادان می شوند و آنان انتظار دارند كه مسوولان برای برخورد با آنان اقدام جدی داشته باشند.

فرمانداردیر افزود: شیلات استان باید با به كارگیری امكانات و ابزارهای قانونی با متخلفان در دریا برخورد جدی داشته باشد تا فضا برای متخلفان ناامن شود و این كار را ادامه ندهند.

رییس شیلات شهرستان دیر گفت: سال گذشته توانستیم با برخورد با صیادان متخلف كه بیشتر از اسكله بندر بوشهر خروج می كنند، سه مجوز شناور آنان را باطل كنیم.

عقیل امینی افزود: این صیادان متخلف خارج از محدوده صید، وارد آب های بندردیر می شوند و اقدام به صید غیرقانونی می كنند كه باعث تخریب زیستگاه ها و نابودی ادوات صیادی می شود.

وی اضافه كرد: این شناورها مجهز به تورهای ترال(كف روب) هستند كه شیوه غیرقانونی و مخرب است و گاهی درهنگام هوای توفانی ودور از چشم صیادان به دریا می روند و به صید می پردازند.

بندردیر(Dayyer) كه گفته شده بزرگ ترین بندرصیادی درجنوب كشور است در 180 كیلومتری جنوب شهربوشهرواقع است و زیستگاه مطاف (motaf) دراین بندر انواع آبزیان دریایی ماهی و میگو را دارد.

صیادان بندر دیر تاكنون در اعتراض به انجام روش ممنوعه صید ترال توسط صیادان متخلف غیر بومی این منطقه در صیدگاه های این شهرستان چندین بار تجمع كرده اند و خواستار برخورد قاطع مسوولان ذیربط با این صیادان متخلف و جلوگیری از صید محرب ترال شده اند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید