دستگیری صیادان غیرمجاز در مشگین‌شهر

سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۱۷ بازدید

دستگیری صیادان غیرمجاز در مشگین‌شهر

رییس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر از دستگیری ۲ صیاد غیرمجاز ماهی در محدوه سد سبلان این شهرستان خبر داد

یوسف محمدی روز سه‌شنبه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست هنگام گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در منطقه این ۲ صیاد متخلف را که در محدوده سد سبلان تور انداخته و اقدام به صید ماهی کرده بودند، دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه این صیادان غیرمجاز در رودخانه قره‌سو و حاشیه سد سبلان اقدام به صید ماهی می‌کردند، افزود: از این متخلفان سه رشته تور دام صید ماهی به طول ۳۰۰ متر و یک رشته تور سالیک به همراه ۱۰۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای کشف و ضبط شد.

وی اظهارداشت: این ۲ صیاد غیرمجاز و متخلف با تشکیل پرونده برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی تحویل سیستم قضایی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر با اشاره به فصل تخم‌گذاری و زادآوری انواع گونه آبزیان در این مقطع از سال گفت: صید غیرمجاز از اصلی‌ترین تهدیدات تنوع زیستی آبزیان است و برای همین هرگونه صید ماهی رودخانه‌ای ممنوع می‌باشد.

محمدی از برخورد قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان با افراد متخلف و سوء‌استفاده‌کنندگان از محیط زیست خبر داد و از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

سد سبلان در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان مشگین‌شهر و بر روی رودخانه قره‌سو قرار گرفته و زیستگاه مناسبی برای انواع ماهیان رودخانه‌ای و پرندگان آبزی، کنارآبزی و استراحتگاه امنی برای پرندگان مهاجر بشمار می‌رود.

مشگین‌شهر در ۸۵ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد

منبع : آفتاب نیوز

دیدگاه خود را بیان کنید