چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته در مشهد برگزار می‌شود

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۹ بازدید

چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته در مشهد برگزار می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد با حضور حداقل 120 شرکت در این کلان شهر خبر داد.

سید جعفر حاجی مجتهد گفت: خراسان رضوی از پتانسیل‌های زیادی در دامپروی برخوردار بوده و پایه و اساس این صنعت از سال‌های قبل در استان گذاشته شده، به‌طور مثال، صنعت مرغ تخم‌گذار بیش از 60 سال در استان قدمت دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: بسیاری از تولیدات در این استان مانند تولید شیر، تخم‌مرغ و مرغ از سرانه تولید کشور بالاتر بوده و در زمینه تولید گوشت قرمز هم سال‌ها است که مقام اول را داریم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته بیشتر تولیدات ما روستایی بود، اما در حال حاضر با صدور پروانه‌های صنعتی، سال‌ها است که حداکثر تولید ما در واحدهای صنعتی باکیفیت بالا انجام می‌شود.

حاجی مجتهد ضمن بیان اینکه خراسان رضوی با 50 قلم کالای صادراتی به‌کشورهای آسیایی و اروپایی وضعیت خوبی دارد، ادامه داد: در زمینه کیفیت به‌نتایج خوبی رسیده‌ایم، اما در کمیت هیچ‌گاه انتهایی وجود ندارد و امیدوارم با استفاده از تجهیزات روز دنیا در کیفیت نیز همچون گذشته شاهد افزایش کیفیت روزافزون باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی ما را با علم روز دنیا آشنا کرده و ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان دستگاه‌ها و صنایع با مصرف‌کنندگان که تولید کنندگان ما هستند را ایجاد می‌کند و قطعا با چنین نمایشگاهی می‌توانیم زودتر به‌اهداف مورد نظر برسیم.

وی بیان کرد: چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد از 20 تا 23 تیرماه با حضور حداقل 120 شرکت در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

حاجی‌مجتهد افزود: در این نمایشگاه، هیات‌هایی از کشورهای مختلف همچون آذربایجان و افغانستان برای بازدید حضور دارند و از کل کشور، مدیران و اعضای اتحادیه‌های مرکزی، استانی و سازمان‌های جهاد کشاورزی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدوارم، امسال با برگزاری ویژه این نمایشگاه، جایگاه استان را در سطح کشور در زمینه دام، طیور و آبزیان را بیش از پیش ارتقا دهیم
منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید