هیچ مجوزی برای صیادی بغیر از رشته و قلاب صادر نخواهد شد

پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۸۳ بازدید
هیچ مجوزی برای صیادی بغیر از رشته و قلاب صادر نخواهد شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: برای جایگزین کردن و جلوگیری از تخریب محیط زیست دریا هیچ مجوزی جز مجوز رشته قلاب صادر نخواهد شد، رشته قلاب بصورت اختصاصی است و به دریا و اکوسیستم آن آسیبی وارد نمی‌سازد.

نشست نمایندگان تعاونی‌های صیادی عصر امروز با حضور ناصر شریفی نماینده غرب هرمزگان، شاپور کاکلکی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، ارسلان بهاری فرماندارشهرستان بندرلنگه و سید پرویز محبی مدیرکل شیلات هرمزگان در محل فرمانداری شهرستان بندرلنگه برگزار شد.

کاکولکی در این دیدار با اشاره به اقدامات اخیر سازمان شیلات ایران، اضافه کرد: راهکارهایی برای افزایش و رونق فضای اقتصادی و صیادی استان هرمزگان در نظر گرفته شده که از جمله آن برای شناورهای صید در اقیانوس آرام مجوز صادر شده است که دوستان و مسؤولان در استان هرمزگان باید مجوز صید پرساین و لانگ لاین را جدی بگیرند.

وی افزود: یکی دیگر از راهکارهای رونق اقتصادی و افزایش ظرفیت‌های صیادی تکثیر ماهی و افزایش ارزش افزوده تولیدات است، استان هرمزگان مرکز صید ماهی ساردین و موتو است که 99 درصد از آن برای تولید پودر ماهی با قیمت بسیار ناچیز به فروش می‌رسد که در سال 96 حدود 82 هزار تن ماهی ساردین توسط صیادان صید شده است.

معاون صید و بنادرماهیگیری سازمان شیلات ایران عنوان داشت: برای حمایت بیشتر از جامعه صیادان، برای شناورهایی که قصا صید پرساین و لانگ لاین دارند مجوزهایی صادر شده است که اتحادیه سراسری صیادان بتوانند با قدرت بیشتری کار کنند و کسانی را مشمول خواهد شد که کارت هوشمند صیادی را دریافت کنند و عضو رسمی اتحادیه سراسری صیادان کشور شوند.

کاکولکی یادآور شد: یکی دیگر از کارهای که در جهت حمایت از صیادان تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد بیمه تکمیلی است که با قیمت بسیار مناسب و با نظارت شیلات و مجری‌گری اتحادیه سراسری صیادان در دسترس صیادان زحمتکش قرار خواهد گرفت و همچنین بحث طرح توسعه جزایر کل هرمزگان به روش لاین لاین در دست اقدام و بررسی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای جایگزین کردن و جلوگیری از تخریب محیط زیست دریا هیچ مجوزی جز مجوز رشته قلاب صادر نخواهد شد، رشته قلاب بصورت اختصاصی است و به دریا و اکوسیستم آن آسیبی وارد نمی‌سازد از بعد تخلفات شناورهای دریایی تدابیری اندیشه شده است که از جمله آن گروه که برای صید فانوس ماهیان در حوزه جنوب و استان هرمزگان تردد دارند به ازای هر موضوع تخلف 3ماه تعلیق برای آنها در نظر گرفته شده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید