تولید آبزیان در زنجان 26 درصد رشد کرد

یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۸۱ بازدید
تولید آبزیان در زنجان 26 درصد رشد کرد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان اعلام کرد: تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در این استان نسبت به برنامه هدف گذاری شده سال گذشته 26.2 درصد رشد کرد.

منصور حقی راد روز یکشنبه افزود: طی سال گذشته بیش از 14 هزار و 612 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در استان زنجان تولید و روانه بازار مصرف شد.
به گفته وی، از این میزان تولید 12 هزار و 365 تن ماهی سردآبی و 2 هزار و 247 تن نیز انواع ماهیان گرم آبی بود.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان یادآوری کرد: ماهیان سردآبی در 749 مزرعه و گرم آبی نیز در 43 مزرعه تولید شد.

حقی راد ادامه داد: استان زنجان تولید کننده انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای، علفخوار، شاه میگو و سردآبی نیز از نوع قزل آلا است.
به گفته وی، کپور نقره ای 65 درصد، کپور معمولی 20 تا 25 درصد، کپور علفخوار 15 درصد و سرگنده نیز پنج درصد از گله های تولیدی ماهیان گرم آبی این استان را تشکیل می دهند.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، منابع آبی طبیعی و نیمه طبیعی، رودخانه ها و سدهای خاکی را محل تولید آبزیان در استان بیان کرد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 837 مزرعه پرورش ماهی دارد که 2 هزار و 129 نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.
ماهیان تولیدی این استان انواع گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، شاه میگو و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا است.
این استان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید