زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سرد آبی در منطقه شمال غرب را دارد

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سرد آبی در منطقه شمال غرب را دارد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از وجود ۷۹۲ مزرعه آبزی پروری در استان زنجان خبر داد و گفت: زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سرد آبی در منطقه شمال غرب را دارد

منصور حقی راد ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل شیلات استان زنجان، از وجود ۷۹۲ مزرعه آبزی‌پروری در استان زنجان خبر داد و افزود: استان زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سرد آبی در منطقه شمال غرب را دارد.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۴ هزار و ۶۱۲ هزار تن تولید انواع ماهیان سرد آبی و گرمابی در استان زنجان تولیدشده است که نسبت به برنامه هدف‌گذاری شده رشد ۲۶.۲ درصدی داشته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: ماهیان استان زنجان به کشوری‌های روسیه، عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان صادر می‌شود.

حقی راد تأکید کرد: در استان زنجان بیشترین تولید آبزی به ترتیب برای شهرستان‌های ماه‌نشان، زنجان و ایجرود است.

وی افزود: در بحث تولید آبزی مرکز شیلات به اجرای مکانیزه بسیار تأکید دارد و مرکز شیلات استان زنجان در بین ۳۲ مرکز شیلات کشور در تولید آبزی رتبه خوبی را دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات مزارع آبزی‌پروری زنجان به تجهیزات مکانیزاسیون مجهز است.

حقی راد به پرورش ماهیان گرمابی ازجمله انواع کپور ماهیان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۲ هزار و ۲۴۷ تن انواع کپور ماهی ازجمله کپور معمولی، سر گنده، نقره‌ای و علفخوار در مزارع استان تولید شد.

وی به پرورش ماهی قزل‌آلا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تولید این ماهی سرد آبی طی سال گذشته در استان ۱۲ هزار و ۳۶۵ تن بود.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید