صید پنج هزار و 600 تن ماهی استخوانی در خزر

یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۸۶ بازدید
صید پنج هزار و 600 تن ماهی استخوانی در خزر

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: از مهر سال گذشته تا 25 فرودین امسال، پنج هزار و 600 تن انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر صید شد.

مختار آخوندی با اشاره به افزایش پنج درصدی میزان صید ماهیان استخوانی دریای خزر اعلام کرد: از مجموع فعالیت 120 شرکت تعاونی صید پره از مهر سال گذشته تا بیست و پنجم فروردین ماه، شاهد صید پنج هزار و 600 تن انواع ماهیان استخوانی دریای خزر در مدت مذکور بوده ایم.

وی با اشاره به اتمام فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر اظهار داشت: صید ماهیان استخوانی دریای خزر از بیستم مهر سال گذشته شروع و در 25 فرودین پس از حدود شش ماه به اتمام رسید.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: این در حالی است که سال گذشته در تاریخ سی ام فروردین ماه شاهد اعلام اتمام زمان صید ماهیان استخوانی بودیم.

وی خاطرنشان ساخت: بنابراین تمام آمار اعلام شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حالی ارائه می شود که صید امسال در مقایسه با سال گذشته، پنج روز کمتر بوده است.

وی افزود: همچنین این آمار در حال حاضر فقط به میزان صید تعاونی های صیادی پره اختصاص دارد چرا که همزمان با شرکت های تعاونی هر ساله شاهد انجام صید توسط صیادان غیر مجاز نیز هستیم.

وی عنوان کرد: صید ماهیان استخوانی در سال 96- 97 توسط 120 شرکت تعاونی شرکت های پره در استان های مازندران، گیلان و گلستان انجام شده است.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش پنج درصدی میزان صید ماهیان استخوانی، اعلام کرد: در مجموع فعالیت 120 شرکت تعاونی صید پره شاهد صید پنج هزار و 600 تن انواع ماهیان استخوانی دریای خزر در مدت مذکور بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه 68 درصد صید ماهیان استخوانی دریای خزر به صید ماهی سفید اختصاص داشته است از رشد 12 درصدی در صید این گونه ماهی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

آخوندی افزود: از مجموع پنج هزار و 600 تن ماهی استخوانی صید شده، سه هزار و 819 تن به صید ماهی سفید، هزار و 576 تن به صید ماهی کفال و مابقی به صید سایر گونه ماهیان استخوانی اختصاص داشته است.

وی تاکید کرد: صید ماهی کفال امسال در مقایسه با سال گذشته با کاهش هشت درصدی همراه بوده است و از مجموع صید انجام شده دو هزار و 648 تن به صیادان استان گیلان، دو هزار و 696 تن به صیادان استان مازندران و 254 تن به صیادان استان گلستان اختصاص داشته است.

به گفته آخوندی، آمارهای اخذ شده حاکی از آن است که صید ماهیان استخوانی در استان مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 14 درصد افزایش، صید در استان گیلان با یک درصد کاهش و صید در استان گلستان با 10 درصد کاهش همراه بوده است.

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید