دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران شیلات سراسر کشور در استان مرکزی

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۳ بازدید
دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران شیلات سراسر کشور در استان مرکزی

دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران شیلات استان های سراسر کشور در سال جاری همزمان بامیلاد حضرت ولی عصر(عج) در تاریخ 12 اردیبهشت ماه 1397، در سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با حضور دکتر صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، مهندس آنجفی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی، مدیران و معاونین ستاد و مدیران شیلات سراسر کشور در شهرستان اراک برگزار شد.

در این جلسه که به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و با مدیریت سازمان شیلات ایران برگزار شد، دکتر حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران ضمن تاکید بر دستور جلسه یعنی «بازار آبزیان» هدف از برگزاری این نشست در استان مرکزی را دو مقوله اساسی عنوان کرد.

وی یکی از این اهداف را معرفی یک کار الگویی یعنی ایجاد تفرجگاه شیلاتی در استان مرکزی به عنوان نمونه ای از یک اقدام موثردر راستای ایجاد بازار و افزایش مصرف آبزیان دانست که در چندسال گذشته از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده است.
دکتر صالحی افزود: استفاده از فرصت های استثنایی برای توسعه آبزی پروری و در راستای آن توسعه مصرف آبزیان باید دغدغه اصلی مدیران باشد و همواره بطور جدی به این موضوع بیندیشند و در جستجوی راهکارهای عملی و اجرایی آن باشند.

دکتر صالحی در ادامه تصریح کرد: هدف دوم نیز به دنبال مورد اول و با محوریت فرهنگ سازی است بدین معنا که هم راستا با فرهنگ سازی باید مدیریت بازار نیز شکل بگیرد تا بتوانیم به میزان مصرف جهانی نزدیک شویم. به عنوان مثال از پروژه پرورش ماهی در قفس می توان به عنوان پروژه ای در راستای تامین امنیت، توسعه، پیشرفت و پدافند غیرعامل با توجه به معضل کم آبی یاد کرد.
معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ضمن اشاره به عملکرد مثبت در پرورش میگو و رشد 300 درصدی آن تصریح کرد : هنر و رسالت ما این است که فضا و زیرساخت ها را برای حضور بخش خصوصی فراهم نمائیم. رسیدن صادرات به بیش از 125 هزار تن در سال 96 و ارزآوری بیش از 500 میلیون دلار عدد قابل توجهی است که نشان از توانایی و ظرفیت های بالقوه شیلات کشور دارد.
دکتر صالحی همچنین ضمن تاکید بر نیاز به دانش روز و نوین دنیا به ضرورت تعامل و ارتباط موثر با کشورهای پیشرو در زمینه بازار آبزیان و توسعه شیلات اشاره کرد.
وی در ادامه سخنان خود لزوم بازنگری در توسعه بازار در سازمان شیلات را خاطرنشان کرد و افزود: این بازنگری در موسسه تحقیقات و علوم شیلاتی کشور نیز باید صورت بگیرد و اقدامات ما باید متکی بر تحقیقات و مطالعات علمی باشد. همچنین استفاده از متخصصین بازار، تجارب و دانش آنها در امر توسعه بازار آبزیان بسیار ضروری و حائز اهمیت است.
وی در پایان با اشاره به اقدام مفید، فرهنگی و تاثیرگذار شیلات استان مرکزی در برگزاری جشنواره بزرگ طبخ آبزیان، بهره گیری از ظرفیت ها و مشارکت های بخش خصوصی، مدیران شیلات استان ها را به برگزاری چنین جشنواره ها و مراسم ترویجی برای افزایش سرانه مصرف آبزیان و توسعه بازار تشویق نمود.
گفتنی است در این جلسه معاونین، مدیران ستاد و همچنین مدیران شیلات استان ها نیز مطالبی را طبق دستور جلسه در خصوص بازار آبزیان و مسائل و مشکلات پیش رو و راهکارهای اجرایی و عملیاتی آن مطرح کردند.
گفتنی است حاضران در جلسه عصر روز چهارشنبه 97/2/12 در مراسم جشنواره بزرگ طبخ آبزیان استان مرکزی که همزمان با جشن نیمه شعبان در اراک برگزار شد شرکت کردند.
منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید