صید ماهی تالاب شیرین سو در فصل تخم ریزی ممنوع است

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۳ بازدید
صید ماهی تالاب شیرین سو در فصل تخم ریزی ممنوع است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ با بیان اینکه هم اکنون فصل شروع تخم ریزی ماهی ها است تاکید کرد: صید ماهی در تالاب شیرین سو ممنوع است و به شهروندان توصیه می شود از صید ماهی در این فصل به طور جدی پرهیز کنند.

پیمان زرین روز دوشنبه ظهار کرد: صید ماهی در این فصل موجب بر هم زدن چرخه اکوسیستم این گونه ها می شود.
وی تاکید کرد: تیم های حفاظت محیط زیست اقدام به گشت زنی و کنترل در محدوده های حفاظت شده کرده و به طور جدی با صیادان متخلف برخورد می کنند.
وی بیان کرد: تالاب شیرین سو کبودرآهنگ زیستگاه 2 گونه ماهی 'آمو' و 'کپور' است و هر ساله شمار زیادی از گونه های مختلف پرندگان در این تالاب زیبا فرود می آیند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ اظهار کرد: هر ساله در فصل های تعیین شده پروانه صید برای متقاضیان با رعایت اصول و ضوابط پیش بینی شده صادر می شود.
زرین اضافه کرد: محدودیت هایی نظیر تعداد قلاب ماهی، میزان صید و مهلت اعتبار پروانه با هدف پیشگیری از انقراض گونه ماهی و حفظ آنها پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: تالاب شیرین سو از منظر دیگر جنبه تفریحی و توریستی دارد بنابراین مجوز صید برای برگزاری رقابت ورزشی در حوزه ماهیگیری در زمان های تعیین شده نیز صادر می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ یادآوری کرد: چندی پیش یک جوان بدون دریافت پروانه اقدام به صید 20 قطعه ماهی از تالاب شیرین سو کرده بود که دستگیر شد.
زرین اضافه کرد: با رای دادگاه این فرد به پرداخت 33 میلیون ریال جریمه نقدی به جای تحمل 6 ماه حبس محکوم شد.
تالاب زیبای شیرین سو به وسعت 300 هکتار و پهنه آبی 40 هکتار در نزدیکی شهر شیرین سو از توابع شهرستان کبودرآهنگ قرار دارد.
همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 11منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، 40 گونه پستاندار، 181گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهی و چهارگونه دوزیست در این استان شناسایی شده است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید