57 میلیون قطعه تخم و بچه ماهی در اردبیل تکثیر می شود

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۲ بازدید
57 میلیون قطعه تخم و بچه ماهی در اردبیل تکثیر می شود

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: سالانه در این استان 20 میلیون قطعه تخم چشم زده ، 30 میلیون قطعه تخم سبز و 7 میلیون قطعه بچه ماهی تکثیر می شود.

آرمان واعظی روز پنجشنبه در جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در شهرستان نیر افزود: سالانه همچنین 1.5 میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تکثیر می شود.
وی با بیان اینکه پارسال 9 هزار تن انواع ماهی سرد آبی و گرم آبی در استان تولید شد، بیان کرد: سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل 10.5 کیلوگرم است و رتبه سوم مصرف را در بین استان های غیرساحلی کشور به خود اختصاص داده است.
او اضافه کرد: ماهی سردآبی از جمله قزل آلای رنگین کمان ؛ ماهیان گرم آبی مانند کپور، آمور، فیتوفاک و سرگنده؛ ماهیان استخوانی مثل ماهی سفید؛ ماهیان خاویاری مانند فیل ماهی و تاس ماهی و ماهی زینتی شامل سوف، سین، شاه میگو آبی شیرین در استخرهای پرورش ماهی در استان اردبیل تولید می شوند.

واعظی از وجود 18 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان نیر خبر داد و گفت: امسال پیش بینی می شود 700 تن ماهی در این شهرستان تولید شود.
علیرضا علیپور فرماندار نیر هم گفت: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از مناطق مهم تولید و پرورش ماهیان سردآبی از نوع قزل‌ آلاست، برای شناساندن این قابلیت‌ ها جشنواره طبخ غذای آبزی برگزار شد.
نخستین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی با شرکت 33 آشپز زن در سالن ورزشی حجاب نیر برگزار شد.
گوشت ماهی و سایر آبزیان سرشار از ویتامین های مختلفی چون گروه A ،B ،K و E می باشد. مواد معدنی موجود در گوشت ماهی نظیر فسفر، کلسیم، آهن، سلنیوم، منیزیوم، فلوئور، ید و سایر ریزمغذی ها هستند که اثر بسیار مهمی در سلامتی انسان دارد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید