ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در شیلات مازندران

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۳ بازدید

ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در شیلات مازندران

استاندار مازندران گفت: هنگامی آبزی پروری به سودآوری مطلوب می‌رسد که صنایع تبدیلی در کنارش توسعه یابد و این ضرورت باید در شیلات مازندران جدی گرفته شود.

احمد حسین زاده ، در جلسه بررسی مشکلات بخش شیلات و آبزی پروری مازندران اظهار داشت :ساخت پایانه صادراتی شیلاتی استان مازندران باید تشریع یابد و راه اندازی پایانه شیلاتی اولویت نخست ما در حوزه تولید است.

وی ادامه داد: باید شناسایی و استفاده از بازار‌های مستعد برای عرضه محصولات شیلاتی در دستور کار باشد و بازار cis یکی از بازار‌های خوب منطقه است.

استاندار مازندران بیان داشت: در تلاش هستیم تا ارتباط‌های تجاری و اقتصادی با استانداران کشور‌های شمال دریای خزر را بویژه از طریق ویدئوکنفرانس توسعه دهیم.

حسین زادگان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شیلاتی خصوصا ظرفیت‌های دریا دست نخورده است و باید بیشتر در این راستا تلاش شود، گفت: از ظرفیت آب بندان‌ها باید برای پرورش ماهی به نحو مطلوب تری بهره برد.

استاندار مازندران تاکید کرد : بخش خصوصی نباید برای دریافت تسهیلات بدون دلیل معطل کاغذ بازی‌های اداری و بانکی باشد و بخش خصوصی باید در کنار حمایت‌های موثر و اقدامات کارآمدتر بخش دولتی، در سایه پیگیری‌های مستمر، مطالبه گری کند و گفتگوی بخش دولتی و خصوصی باید مداوم باشد.

منبع : موج مازندران

دیدگاه خود را بیان کنید