نظارت دائمی بر مراکز فروش مواد پروتئینی

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۷ بازدید

نظارت دائمی بر مراکز فروش مواد پروتئینی

رئیس اتحادیه صنف پرنده و ماهی تهران: نظارت‌ها در بخش کنترل قیمت و بهداشت در این واحد‌های صنفی بطور مداوم انجام می‌گیرد.

آقای مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه صنف پرنده و ماهی تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسيما، گفت: نه تنها در این زمان که درگیر بیماری کرونا هستیم، بلکه بطور مداوم در طول سال به واحد‌های صنفی مان توصیه‌های بهداشتی اعلام و به همه فروشگاه‌ها از طریق اتحادیه اطلاع رسانی شده است که برای حفظ سلامت خود و شهروندان اصول بهداشتی و دامپزشکی را جدی بگیرند.

رئیس اتحادیه صنف پرنده و ماهی تهران، گفت: بسیاری از مراکز عرضه پروتئین این موارد را رعایت می‌کنند، اصول بهداشتی در اتحادیه همان اصول مورد نظر بهداشت است، کارگر یا شخصی که در اتحادیه کار می‌کند ابتدا باید کارت بهداشت داشته، یعنی از سلامت جسمی برخوردار و بیماری خاصی نداشته باشد.

آقای یوسف خانی در ادامه افزود: گواهی آموزش ۳ ساله را همه کارگران شاغل در فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی باید گرفته باشند، روپوش کارشان باید روزانه شسته و ضدعفونی شود، دستکش و کلاه داشته باشند. در شرایطی هم که درگیر ویروس کرونا هستیم استفاده از ماسک و دستکش الزامی است.
وی درباره نظارت بر واحد‌های صنفی هم گفت: نظارت‌ها بیشتر توسط بازرسان اصناف انجام می‌شود، در حوزه اصناف حدود ۳۰۰ بازرس در تهران مشغول به کارند که هم نرخ‌ها و قیمت‌ها و هم مسائل بهداشتی را کنترل می‌کنند. این در حالیست که بازرسان دامپزشکی هم نظارت کافی دارند.
رئیس اتحادیه صنف پرنده و ماهی تهران، تصریح کرد: تعامل و همکاری بین بازرسان اصناف تعزیرات دامپزشکی و بهداشت وجود دارد که بصورت چهارگانه انجام می‌شود. این در حالیست که در هفته ۲ یا ۳ مرتبه جهت یادآوری پیامک‌های بهداشتی به اعضای خودمان ارسال می‌کنیم.
آقای یوسف خانی همچنین گفت:، چون مرغ و گوشت در دمای بالای ۷۰ درجه پخته می‌شود بنا به اظهار مسئولان بهداشتی و اساتید دانشگاه هیچ مشکلی برای مصرف شهروندان وجود ندارد و مردم می‌توانند با خیال راحت و با رعایت اصول بهداشتی خرید کرده و به فراغ خاطر در خانه‌ها طبخ کنند.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

دیدگاه خود را بیان کنید