کاهش 22 درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان

یک‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
کاهش 22 درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان از صید 996 تن انواع ماهیان استخوانی توسط 50شرکت تعاونی پره صیادی از ابتدای فصل صید امسال تاکنون در این استان خبر داد.

اکبر ایلدرم اظهار کرد: صیادان گیلانی از 17 مهرماه کار صید ماهیان استخوانی را در دریای خزر آغاز کردند و تاکنون 996تن ماهی استخوانی از دریای خزر در گیلان صید کردند.

وی ادامه داد: با صید این مقدار ماهی تاکنون 224 میلیارد ریال درآمد نصیب صیادان گیلانی شد و این میزان صید نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان علت کاهش آمار صید را شرایط نامساعد جوی امسال دانست و گفت: امسال صید ماهیان استخوانی در گیلان 3 روز زودتر آغاز و اما به‌علت طوفانی بودن دریا بارش برف پاییزه و زمستانه عملیات صید و پره‌کشی کمتر از سال گذشته انجام شد.

وی هم‌چنین وجود تورهای غیرمجاز صیادی در دریا را از علل عمده کاهش صید دانست و گفت: ماهی که در بازارها خرید و فروش می‌شود غالباً از ماهیان صید شده غیرمجاز هستند.

ایلدرم با اشاره به این‌که تاکنون صیادان 996 تن ماهی استخوانی را در دریای خزر صید کردند، یادآور شد: از این میزان ماهی صید شده 561 تن ماهی سفید و 396 تن ماهی کفال و 40 تن سایر گونه‌ها بوده است.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: 798 قطعه ماهی خاویاری نارس جهت بازسازی ذخایر که در دام صیادان افتاده بود در دریا رهاسازی شد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید