تولید 256 تن گوشت ماهی در شهرستان هشترود

یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۹ بازدید

تولید 256 تن گوشت ماهی در شهرستان هشترود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود از تولید 256 تن گوشت ماهی سردابی و گرمابی در این شهرستان خبر داد و گفت : این میزان نسبت به سال قبل 28 درصد افزایش یافته است

مجید احمدی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: درحال حاضر تعداد 10 واحد مزرعه پرورش ماهی فعال در سطح این شهرستان مشغول به کار هستند که از این تعداد یک واحد پرورش ماهیان گرمابی و 9 واحد پرورش ماهیان سردآبی است.

وی اظهار کرد: به علت وجود پایاب سد سهند و در راستای توسعه آبزی‌پروری در سطح شهرستان به ویژه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و ارتقای سطح علمی پرورش‌دهندگان ماهی، در سال 1398 برای اولین بار جشنواره ماهیگیری با قلاب در شهرستان برگزار و هر ساله چندین کارگاه آموزشی ترویجی در زمینه پرورش آبزیان با هدف آموزش اصولی و علمی جهت اصلاح روش تولید و افزایش بهره‌وری و راندمان آب برگزار می­‌شود.

احمدی تصریح کرد: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در فصل کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، موجب می‌شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح مورد نیاز گیاهان زراعی به صورت محلول به گیاهان برسند.

وی تولید و ورود گوشت ماهی به عنوان غذای سلامتی در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری را از مزایای دیگر پرورش ماهی در استخرهای ذخیره ذکر کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود در پایان خاطرنشان کرد در سال جاری با توجه به برگزاری کلاس‌های ترویجی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش بینی می شود 280 تن گوشت ماهی با کمیت و کیفیت بالا در شهرستان تولید شود .

منبع : ایانا

دیدگاه خود را بیان کنید